vrijdag 21 oktober 2016

Donker weer, donkere foto's...

Hallo!!

Nou, wat een gedoe de afgelopen week! Door het donkere weer waren al mijn foto's mislukt. Ik maak gebruik van filmpjes waar ik 'stills' uit haal omdat katten fotoflits helemaal niet prettig vinden. Ook is de fotofunctie vaak te traag om leuke dingen vast te leggen. Werkt perfect normaal, maar de filmpjes werden zo donker door het stormachtige weer dat er niets meer te zien was... Dus alles weer overnieuw. Ik heb toch nog wat leuke foto's kunnen maken. :-) We gaan gauw beginnen!

In de Groene Kamer, madame Tikoes. Ze mag al bijna naar huis toe, maar ze moet nog eventjes volhouden met haar luilekkerland vakantie. Heeft ze geen problemen mee, volgens mij... :-p Alles gaat prima, puzzelen, eten, drinken, naar de bak gaan, wachten tot die schoon gemaakt is, daarna doen alsof je nog een keer op de bak gaat, en dan lachen als het personeel hier de bak weer schoon maakt terwijl er niets in ligt.... En lekker naar buiten. Jawel, Tikoes gaat ook in dit vreselijke weer naar buiten. Ze wordt zelf chagrijnig als ik zeg dat ze niet naar buiten kan, waardoor ik daarna toch maar het luik open doe zodat ze zelf kan zien hoe het weer is. Verbazend genoeg gaat ze gewoon buiten zitten.... Gekke poes. Inmiddels weet ik ook dat ze te porren is voor een hengelspelletje, dus daar zijn we ook lekker mee bezig. :-)

Wat is dit voor pluisdingetje! 

Ik wil het vangen! 

Kom hier pluisdingetje!! 

Hebbes!! 

Zo, nu moet ik echt even uitrusten hoor! 

Naast Tikoes is de Blauwe Kamer logeert Rover. Rover was vanaf dag één al aaibaar maar hij bleef de eerste 24 uur de buitendeur in de gaten houden. Daar moest hij heen, vond hij. Hij vroeg het elke dag of hij er heen mocht, maar ik legde hem steeds uit dat het niet kon. Na één dag wennen en één dag binnen zitten vanwege de storm, heb ik Rover laten zien hoe hij de Tuinkamer in kon. Dat vond hij helemaal geweldig! Hij heeft met verbazing naar de kippen zitten kijken en naar de tortels. Maar na een kwartier kwam hij gauw binnen, het was toch erg koud en het begon weer te regenen. Rover zit nu elke dag tussen de buien door even buiten. Binnen at hij in het begin niet zo goed, inmiddels schuift hij alles naar binnen. Gelukkig heeft hij niet zoveel last van overgeven zoals aangegeven bij aankomst. Na het eten een spelletje doen is in ieder geval geen goed idee.... :-s Rustig aan, boertje eruit, even bijkomen... :-p Dan komt het goed. Rover vindt het leuk om met de hengel te spelen, maar zodra hij het fliebeltje gevangen heeft, ziet hij dat het nep is en dan is het niet meer interessant. Doe hem maar zo'n tortel van buiten... ;-p Ik had leuke foto's maar ze zijn dus zo slecht op de computer dat ze niet te zien zijn, erg jammer. Nu heb ik andere gemaakt, ook wel goed gelukt... :-) 

Ik heb net gegeten, even bijkomen hoor... 

Een aaitje na het eten mag wel hoor! 

*snuf snuf snuf* is dit een camera?

Hee! Een fliebel! 

Ik ga hem vangen! 

Ik heb je! 

Naast Rover logeren Tjabbe en Beppie. Zoals voorspelt door hun eigen personeel is Beppie wat bangig, maar Tjabbe is wel in voor een goed gesprek. Ze zijn er net en alles is nieuw voor ze. Zeker voor senioren is dat wennen. Tjabbe maakt al contact met mij door te miauwen en ze hebben samen al op verschillende plekken in de kamer gelegen. Ze klimmen makkelijk omhoog en omlaag in de kamer. De eerste ochtend was ik Beppie 'kwijt'. (Ik check altijd alle katten waar ze zitten en hoe het met ze gaat 's ochtends voor het ontbijt) Na alle verstopplekken te hebben gehad bleek dat ze achter Tjabbe in precies dezelfde lichaamshouding als hem, op de kast zat! Ze verdween achter Tjabbe's lichaam. Gekke poes! En ik maar zoeken!! Ik mag ze allebei aaien, al vind Beppie het nog wat eng, Tjabbe vindt het wel leuk. Ze eten goed, gebruiken de bak en hebben de waterbak gevonden. De basis is dus in orde, nu nog alleen wat meer wennen. En dan zit hun vakantie helemaal goed. Ik heb nog geen goede foto's van het duo kunnen maken, ze zijn er natuurlijk pas net. Maar wel twee foto's op hun verstopplekje. Later in hun vakantie lukt het me vast betere foto's te maken. :-) 

Ik zit hier veilig en het eten is net gebracht, wat een service. 

Ik zit liever hoog en droog... :-p Mijn eten wordt dan ook hier gebracht. 

Dan als laatste hebben we Noah. Het is erg leuk om te merken dat Noah mij herkent en het pension ook. Hij is blij als hij me ziet want ik heb altijd wel iets te knabbelen bij me... :-p Voor Noah heb ik de krabpaal en de kattenbak omgedraaid en dit werkt erg goed. Hij klimt en klautert door de hele kamer heen en ligt hoog en droog en later op de dag laag zonder geklaag. ;-) De medicijnen gaan er goed in en hij smikkelt van het natvoer. Ik heb vandaag geprobeerd of Noah naar buiten wilde d.m.v een spoor met brokjes (van Hans en Grietje geleerd). Hij kwam aan bij het luikje, keek naar buiten, draaide zich om en klom omhoog in de kamer. Geen zin. Oké, prima, hij heeft ook wel gelijk hoor, het is echt vreselijk herfstweer buiten. Als het weer wat beter is, proberen we het opnieuw. 
Noah gebruik te kattenbak zonder aanpassingen, dus met kap, op de plek langs het gaas. Hij voelt zich echt prima, zo te zien. :-) Ik mag Noah weer gewoon aaien, maar dit keer lijkt hij het echt als prettig te ervaren. :-) Ook bij Noah hetzelfde verhaal, de foto's zijn niet geweldig, maar hierbij wel beeld van Noah. :-) 

Hee, en toen zat ik ineens bovenin!

Och, jammie, dit is toch lekker!!

Ik zit graag hierboven. Lekker warm.

Dit was het blogje voor nu. Ik hoop volgend blogje betere foto's te hebben! :-) Wij gaan hier in ieder geval lekker verder met vakantie vieren! :-D

Groetjes en een aai van Geertje

Geen opmerkingen:

Een reactie posten