woensdag 17 augustus 2016

Fliebels, eetfestijntjes en wie-is-wie-puzzeltjes.

Hallo!!

Wij zijn hier nog steeds vakantie aan het vieren hoor! U ook? Het is vandaag heerlijk weer en ik zie wat kattenpootjes van de stoel af bungelen, heerlijk in de zon. Ik zou er zo naast gaan liggen  ;-)  maar nee, het blogje schrijven is even belangrijker. Want hoe gaat het met iedereen? Dat willen alle personeelsleden van de katten graag weten, toch? Toch?? :-D

We beginnen in de Groene Kamer waar Gaia en Nyxi logeren. Gaia is inmiddels veel relaxter dan dat ze hier ooit is geweest. Ze speelt zelfs met Nyxi in de speeltunnel. Alhoewel, niet te lang, want dat wordt ze het zat en heeft ze een mauw naar Nyxi "nu heb ik geen zin meer". Nyxi is geweldig opgevoed door Gaia, ze luistert gelijk! Waarschijnlijk omdat ze weet wat er kan gebeuren als ze niet luistert naar de Madame Gaia. :-p Hihihihi! We zijn weer rustig bezig met naar buiten gaan nadat de vorige keer wat minder ging. Nyxi staat regelmatig rechtop haar achterpoten om de frisse lucht op te snuiven zonder echt naar buiten te gaan. Gaia is al buiten geweest, al was het sluipend om de buren niet wakker te maken. :-p Nyxi is gelukkig niet meer zo boos op de buurkatjes, maar ze wil ze nog steeds niet dicht in de buurt hebben, minimaal 3 meter!! Ze eten allebei goed, Gaia eet af en toe wat nat voer, elke dag hebben we een andere smaak en ze heeft duidelijk haar voorkeuren. Als ze het natvoer niet wenst te eten, komt Gaia wel langs om haar er vanaf te helpen. Gaia eet, naast af en toe wat natvoer, sowieso de brokken, dus het gaat erg goed! Sinds een paar dagen terug moet ik elke ochtend en elke avond nieuwe handdoeken neerleggen bij de waterbak. Het dienblad eronder helpt niet meer, de handdoek vangt alle waterpret op... :-p Ach wat, maak lol! Het is immers vakantie!! :-p Nyxi vindt het prachtig!!

Deze stoel ligt prima! 

Aaitje voor het ontbijt, altijd fijn! 

Hee, wat voor fliebeltje vliegt hier voorbij?

*snuf snuf snuf* Verder ga ik niet hoor? 

Hee, een fliebeltje! 

Ik heb hem! 

We gaan samen het fliebeltje wel vangen! 

Gaia is het gelukt!! 

Naast Gaia en Nyxi logeren Speedy en Buddy. Speedy en Buddy zijn erg gehecht aan de routine in het pension. Ze weten precies wanneer er wat komt en (zoals alle katten) zijn ze gek op die voorspelbaarheid. :-) Elke ochtend na het ontbijt zitten ze braaf te wachten tot ik de luiken naar buiten open. 's Middags zitten ze weer braaf te wachten tot we puzzels en spelletjes gaan doen. Nog even lekker buiten spelen. 's Avonds het diner. Zelfs helpen met de vissen voeren en nadat ik de kattenbak heb gedaan, altijd gelijk er weer op. (Ik kan gewoon blijven wachten tot ze klaar zijn om het opnieuw schoon te maken) Je kunt er je klokje op gelijk zetten. Ze hebben veel katten zien komen en gaan en maken zich niet zo heel druk over nieuwe buren. Even kijken, snuffelen en dan weer in de zon gaan liggen. Maar, toen kwam er ineens een fliebeltje voorbij... die hadden ze eerder gezien, maar dat was een tijdje geleden. Ze worden gelijk actief en wakker, ze duiken en sluipen erachteraan. Zo leuk om te zien!
Maar ze weten dat na het spelen, er brokjes worden verstopt in de kamer. Dat spel is eigenlijk nog leuker om te spelen. :-p Hihihihihi! Oké, fliebeltje weg en brokjes zoeken.
Ik heb weer buiten foto's gemaakt maar daarna de camera vergeten mee te nemen, dus Speedy en Buddy hebben nog wat selfies gemaakt voor hun familie als puzzel! :-p Leuk hè?

Ik pak de fliebel!! 

Nee, ik pak de fliebel! 

Of tegelijk pakken we de fliebel!! 

Liggend jagen werkt ook prima! 

Ik spring, duik en ren liever! 

Wie is wie? Selfie van.... :-)

En ik ben??? Geweldige selfie! 

Nog een puzzeltje voor de familie! Van wie zijn deze super schattige pootjes? 

En deze? 

En zo wachten wij altijd netjes op onze voerpuzzels

En als het te lang duurt, 
probeer ik zelf de deur open te maken 
om de puzzels te pakken! :-p 

Naast Speedy en Buddy logeren Lilly en Isabel. Zoals we gewend zijn van ze, zijn ze in het begin wat chagrijnig op vakantie. Vakantie is wel een leuk idee, maar die verandering, daar hebben ze moeite mee. Hoewel ik ze uitleg dat de vakantie vanzelf leuker word, als ze gezellig mee doen, krijg ik elke keer een grom of een blaas als antwoord. Aaien mag ik niet en ik heb zelfs een tik gehad van Isabel. Ik laat ze dus maar even helemaal met rust zodat zij hun eigen vakantie in kunnen vullen. Lilly en Isabel willen graag alles naar hun eigen hand zetten en willen eigenlijk het pension voor zichzelf alleen. Dus "alle andere katten wegwezen", hoor je ze steeds roepen. De andere katten vinden dit een beetje vervelend en blijven dus liever bij de dames uit de buurt. Dit houdt in dat de andere katten niet meer naar buiten willen als Lilly en Isabel er rondlopen. Ik heb dus besloten om af te wisselen, het is wel zo leuk als iedereen van het zonnetje kan genieten op vakantie. Toch? :-p Hihihihi. Lilly en Isabel eten allebei goed, gaan netjes op de bak en ze spelen met het speelgoed meegenomen van thuis. Hoewel ik ze (nog) niet mag knuffelen of aaien, heb ik wel het idee dat ze de laatste dagen hun draai aan het vinden zijn. Dus hun vakantie komt misschien wat langzaam op gang, maar het komt in orde. Binnenkort is het weer tijd om de rattenkast schoon te maken, dan willen ze vast kijken wat ik aan het doen ben. Dat is ook leuk om te doen!!

Deze kamer is lekker van ons! 

De kamer is wel goed gekeurd! 

Gaan we vandaag weer naar buiten? 

Of kom je ontbijt brengen?

Jummie, dat smaakt wel hoor! 

Dit speeltje ruikt ineens zo lekker! (Ik heb wat Catnip gesprayd) 

Super leuk!! :-D 

Yes, we mogen weer naar buiten vandaag! 

Weet je zeker dat we naar buiten kunnen? Ja hoor! Oké! 

Alles is van Lilly, Alles is van Lilly! 

En van mij! 

Pas op hoor, ik geef je zo een pets op je hoofd! 

Nog klein puzzeltje voor de familie!! ;-)  Wie is wie??? 

Dan gaan we verder naar de overkant. Helemaal in de hoek vinden we nu Pebbles. Pebbles was wat zenuwachtig van katten aan alle kanten. Ze heeft nu een 'veilige' kant in haar kamer omdat ze in de hoek zit. Ze laat ons luid en duidelijk weten dat die een goede kamer verandering was. Ze vind het heeeeerlijk en is nog vrolijker als daarvoor. Ze zit ook erg graag buiten en klautert vol vertrouwen tot bovenin de kamer. Spelletjes wil ze nog niet doen (want ik ben druk!!), maar snoepjes zoeken in de kamer maar al te graag. Snoepjes van thuis, snoepjes van ons. En omdat verandering van omgeving soms gekke dingen doet bij mens en dier, toch nog even de witte snoepjes van thuis geprobeerd. En ja hoor, die smikkelde ze ook op. Dus als Pebbles dat wil, mag ze die ook weer mee naar huis. :-)
Pebbles eet als een tijger haar natte voer van thuis op. Het is inmiddels op maar ze vind het he-le-maal niet erg om mee te eten met het pension. Haar brokjes, daar is ze wat minder op, maar dat natvoer.... ik draai me even om en het is op! :-)
Ze is gek op knuffelen, ze komt (nog) niet op schoot, maar loopt wel heen en weer, op schoot, van schoot, op rand stoel, op krabpaal, op schoot. Dus echt stil zitten vindt Pebbles totaal niet praktisch, lekker in beweging blijven is gezond. Dan zijn foto's maken wel moeilijk hoor, Pebbles!! :-D

Aaitjes!! Yes! 

Nog meer aaitjessss!! Yes Yes! 

Pebbles loves aaitjes! :-) 

Ja hoor, ik lust wel zo'n wit snoepje...

Hee! Jij ook hier? 

Geef je buiten ook aaitjes? 

Yes! :-D 

Lekker weer buiten! 

Ik geef nu even een demonstratie klauteren... 

Kijk, en dan klim je hier op! 

Maar daarna moet ik ook weer naar beneden. 

Naar beneden doe ik altijd heel voorzichtig hoor! 
(Naar boven wat minder..... )  :-p 

Dan als laatste in de rij, maar zeker niet minder, De Heer Shy. Shy is ook opgeschoven van kamer. Lekker ruim zit hij erbij, niet dat hij er veel gebruik van maakt, maar prettiger voor mij is het wel. Shy eet namelijk inmiddels het drievoudige hoeveelheid natvoer van wat ik normaal geef aan een kat in het pension. Hij werkt alles met de grootste noodgang naar binnen. Daarbij maakt hij een heel festijn van wat ik dan naderhand mag opruimen... :-p Dan is een grotere kamer wel erg fijn, dan geef ik hem ergens anders eten en dan kan ik zijn vorige eetfestijn opruimen. Vandaag zaten zelfs de klodders tegen het raam! Hahahaha! 
Shy is erg blij met het weer vandaag, laatste dagen was wat vochtig koud. Maar nu broeierig met zonnetje, geweldig weer voor een oude meneer. Zodra Shy iets hoort van menselijke beweging in het pension, zit hij al weer vooraan te roepen om eten. Ik denk dat ik mijn hele voorraad natvoer voor hem neer kan zetten en dat hij het allemaal nog op eet ook! :'-D Hoewel Shy met eten het meest blij is, is hij ook nog steeds in voor knuffels en aaitjes. Daar krijgt hij er dan ook heel veel van! :-) De snoepjes die ik hem normaal geef, krijgt hij niet meer weggewerkt, dus daar heb ik wat anders voor verzonnen, kijk maar! 

Wat sta je daar? 

Waar is mijn ETEN!! :-) 

Jum, Jam, gram, smak, smurrie, smekkie, smek.

Verder met de volgende bak, Mjam, smek, smak, smurrie

Ben je ook buiten? Wat gezellig! 

Aaitjesss! Buiten is het heerlijk vandaag! 

Kijk nu! Een Smiley met pastaatjes speciaal voor katten! 

Jummie, vitaminepasta en tonijn met kaas pasta! 

Nou, dat was het weer voor dit blogje!!! Ik hoop dat iedereen de foto's leuk vond! Wij gaan hier verder met vakantie vieren!! :-D 

Hoewel, ik heb zelf genoeg te doen... Want op een gegeven moment werkt EHBO-voor-krabpalen niet meer en is het tijd voor wat nieuws! Ik heb een lading nieuwe krabpalen kunnen kopen die gebruikt zijn als Demo in een dierenwinkel. 


Dus dat wordt veel nadenken en in elkaar draaien om ze weer in elkaar te zetten! Maar uiteindelijk super leuk voor in de kattenkamers!! Ik ben benieuwd wat de katten er van zullen vinden! :-) 

Groetjes en een aai van Geertje

Geen opmerkingen:

Een reactie posten