woensdag 24 augustus 2016

Puzzelen tijdens regen en relaxen tijdens zon!

Hallo!

Hier weer een blogje!! Na een hoop regen zijn we beland in hittegolf twee van deze zomer. :-p De katten kunnen naar buiten, maar ik zie niemand zitten. Binnen in het pension is het lekker koel dus ik denk dat de katten het nu ook te warm vinden buiten. Gelukkig hebben ze genoeg te doen, want de voerpuzzels staan er weer!! :-) Het is rustig, want volgende week beginnen de scholen weer, de meeste kattenpersoneelsleden zijn weer terug in Nederland.

Laten we gauw beginnen. In Paars Voor logeert meneer Shy, daar waar hij in het begin 4 blikken per dag leeg at, eet hij nu erg weinig. Hij ligt liever uit te puffen bovenin de kamer. Niet dat hij er minder vrolijk om is hoor! Hij brabbelt nog steeds wat af als je bij hem komt zitten en na een paar hapjes wil hij ook wel gezellig mee naar buiten. Daar heeft hij net zoveel te vertellen als binnen. Shy is expert in de seniorenvakantie geworden. Dit houdt in, slapen, wat eten, even naar buiten, slapen, wat eten, even naar buiten en daarna nog wat slapen. Alle andere dingen die ik aan bied zijn niet interessant, behalve dan knuffels en aaitjes natuurlijk. Daar mag ik hem altijd voor wakker maken. Zijn foto's zijn dus niet heel creatief, daar had Shy geen zin in... :-p "Aai me nou gewoon maar".

Zo, ik ga weer beginnen aan mijn eetfestijn, mag jij het zo opruimen... :-p

Ja, aai me nu maar...

Zo ja! 

Het is vandaag wel lekker weer, lekker warm... :-)

En nog een aaitje alstublieft, dankuwel! 

Naast Shy logeert Pebbles. Pebbles is lekker druk, stuitert de kamer rond (valt af en toe naar beneden, waarna ik haar check en zij me aankijkt van 'Wat? Er gebeurde niets...' ).Naar buiten gaan is nog steeds het leukste om te doen hier op vakantie. Ze heeft elke ochtend een ritueeltje, alles waar je je geur aan kan afgeven, wordt gebruikt. Het gaas, de stoel, ik, de plankjes. Zo nu is de hele Tuinkamer weer van Pebbles. Dat was die al, maar Pebbles wil toch zeker van haar zaak zijn. Logisch, dat wil ik ook... :-)
Ik heb ook een voerpuzzel gedaan met Pebbles, ondanks dat ze wat druk was (ochtend, ik moet nog naar buiten mijn rondje doen!!) wilde ze wel puzzelen en na wat hulp begreep ze het. Ze vond het erg leuk om te doen en at de hele puzzel leeg. :-) Ze is dus geslaagd voor haar Puzzel Diploma!!
Momenteel ligt Pebbles binnen, het is zo warm dat zelfs zij niet buiten wil spelen. Ze heeft gelijk hoor, dus binnen ligt genoeg voor haar om te doen.   Ze is gek op speelmuizen met wat catnip zoals te zien op de foto. Hihihihi! En schoudermassages, die besteld ze ook elke avond. :-P

Zo dit stukje gaas is van mij....

Dit stukje gaas ook....

Stoel ook van mij! 

En nu een aaitje, ben moe van al het geur afgeven... :-p

En toch voor 10 seconden op schoot, paste vandaag in mijn drukke schema! 

Neem je nu een foto terwijl ik me zit te wassen?!?

Wacht dan even, ik ga netjes zitten voor de foto...

Hè? Ja, ik heb geen hulp nodig... wacht... kan ik mijn poot 
hierin steken voor wat lekkers? 

Wauw, dit is leuk!! 

Ik ben geslaagd voor mijn puzzeldiploma!! 

Muis, mijn muisje, mijn muisss.. 

Ah, mijn schoudermassage, ik word er altijd ontspannen slap van... :-p 

Tegenover Pebbles logeren Tsaar en Simba. Tsaar, zoals zijn naam doet vermoeden, is me er nogal eentje. Hij laat vanaf het begin luid en duidelijk weten wat hij wil en niet wil. Handig voor mij, want ik hou me gewoon aan zijn regels en dan wordt het vanzelf gezellig. Dit keer was hij voor het eerst samen met zijn maatje Simba. Simba moest even goed wennen, maar inmiddels komt ze helpen met de kattenbak schoonmaken en ze komt een aaitje halen. Ze is nog steeds wat verlegen, maar dat is helemaal niet erg hoor.
Simba wilde graag mee doen aan een voerpuzzel, terwijl Tsaar nog niet durfde. Maar toen Simba door had hoe het werkte en lekkere snackies kreeg, kwam Tsaar ook gauw aanrennen hoor. Wat een leuk stel, ze waren een hele tijd samen aan het puzzelen! Dus allebei dubbel en dwars geslaagd voor hun Puzzel Diploma! Tijdens het puzzelen deed ik het luikje naar buiten even open. Simba vond dat reuze interessant en ging gelijk kijken, Tsaar had het te druk. Toch bijzonder, want de dag ervoor bleef hij vragen of hij naar buiten mocht. :-p Maar toen regende het heel erg, leek me geen leuke eerste keer naar buiten voor Simba. Ze zijn graag buiten, ik zie ze lopen en krijg ze 's avonds met moeite binnen, maar helaas krijg ik het niet voor elkaar om ze buiten op de foto te zetten. Zodra ze me zien, gaan ze precies buiten beeld zitten! :-o Maar ik heb wel heleboel andere leuke foto's kunnen maken.

Hier lig ik graag! 

De aaitjes hier op vakantie zijn goed gekeurd hoor! 

We kregen een speelmuis vandaag! LEUK! 

Ik ben gek op deze muis! 

En dit speeltje is ook erg leuk! 

Ow, was je me aan het fotograferen? 

Ik vind deze tunnel leuker! 

Hee, dit is een leuk spelletje! 

Nu met z'n tweeën aan de puzzel! 

We zijn er allebei er goed in hoor! 

Geslaagd voor ons Puzzel Diploma! 

Ik doe niets anders meer tot de puzzel leeg is... :-p 

Als laatste in de rij hebben we Otje en Pinky in de Gele Kamer. Otje en Pinky waren super blij dat ze weer naar buiten konden na al die regen. - Kabonk, kabonk, kabonk - hoor je boven. Otje die over de tussenschotten springt. Ze hebben ruimte omdat de Groene en Blauwe kamer tijdelijk niet in gebruik zijn. Otje en Pinky happy!! Otje en Pinky hadden geen tijd nodig om te wennen en doen gelijk mee met alles in het pension. Zo ook met puzzelen, want dat is nieuw voor ze.
Ik had de gevulde voerpuzzel even op het bureau gezet in de Gele Kamer en pakte de camera van het aanrecht die ik vergeten was mee te nemen. Terug gekomen was Otje al bezig!! Zonder uitleg, gewoon, alsof hij het al jaren deed. Heel tof om te zien. Hij lepelde zo de hele puzzel leeg en nadat ik wat snackies in het bekertje had gedaan (moeilijk onderdeel) lepelde hij die ook zo leeg! Wat een natuurtalentje! Met vlag en wimpel geslaagd!! Pinky had niet zo'n zin om mee te doen. Naar buiten gaan vond Pinky een beter idee. :-p Otje bleef net zolang bezig met de puzzel tot hij helemaal leeg was. Leuk om te zien is hoe hij het gelepelde lekkers gewoon uit zijn pootje op at. :-p 'Scheelt tijd' gaf Otje als antwoord toen ik vroeg waarom... :-p Hihihihi

Fijn uitzicht hier, maar buiten is het beter... :-p 

Oke, één aaitje, dan luikje naar buiten openen, toch?

Dit dingetje is leuk!!! 

En hoe ik ook probeer, ik krijg hem niet kapot!!

Ik zit graag onder de deken op de stoel. 

Lekker weer vandaag!! 

Wij zitten lekker buiten te loeren naar de vogels! 

Kijk nu, hoezo moeilijk? 

Ik ben geslaagd voor mijn Puzzel Diploma!! 

Tjoep, zo in mijn mond! 

Maakt niet uit hoe ver, steek gewoon mijn poot erin! 

Bekertje moeilijk? Nee hoor!! 

Nou, dat was het weer voor nu! Ik hoop dat iedereen het leuk vond om de katjes op hun vakantie te zien!! Ze zijn lekker bezig hier, is het niet in lekker in de zon liggen, dan wel aan de puzzel! :-)

Groetjes en een aai van Geertje!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten