woensdag 31 augustus 2016

Zomervakantie voorbij... maar zonnetje nog aanwezig! :-)

Hallo allemaal!!

De zomervakantie is voorbij, dat is hier te merken, want er zijn wat minder logeetjes... maar toch zitten we vol! Hoe doen we dat dan? Nou, onze eigen katten logeren nu in het kattenpension!! Zes stuks welteverstaan, dus we zitten vol, maar ook weer niet. :-p Er wordt momenteel namelijk gewerkt aan de voorpui van ons woonhuis en we krijgen nieuwe ramen (was wel nodig). Dus dan is dat wat onhandig als je katten thuis hebt, het is niet de bedoeling door het open gat in je huis naar buiten lopen. :-p
Dus een klein blogje dit keer, met maar twee kamers, want niet iedereen heeft gekozen voor het vakantieblogje. Dat is ook nog steeds een optie, als u niet wil dat uw kat hier op het blogje komt, kunt u dit gewoon aangeven. :-) No problem!

Laten we maar met Madame Kelly beginnen. Zij logeert in de Groene Kamer. Ze weet de weg en heeft de nieuwe bank ook al bekeken. (We hebben nieuwe krabpalen en we verschuiven zodoende wat met het meubilair om alles passend te krijgen). Maar ze ligt het liefste bovenin. Daar krijgt ze dan ook haar diner en ontbijt voorgeschoteld en daarna lekker naar buiten! Gelukkig is het mooi weer, dus ze ligt lekker, vaak buiten. Af en toe naar binnen voor een bezoekje naar het toilet, waterbak of een spelletje doen doet ze wel hoor. :-)
Ik heb haar zelfs uitgenodigd voor een van de hout voerpuzzels die we sinds kort gebruiken in het pension. Na een kleine uitleg deed Kelly me zo na en wipte alle snoepjes de puzzel uit! Wat een slimme dame! :-) Super leuk om te zien dat ze het zo snel door had, binnen no-time dus een diploma van de puzzelacademie binnen! :-) Hoewel ik Kelly buiten heb zien zitten, is het me niet gelukt een fotootje te maken. Volgend blogje probeer ik het nog een keertje! :-)

Hee hoi! Kom je een aaitje brengen?

Even snuffelen hoor...

Ja, ik rook een aaitje! 

Ik heb het weer naar mijn zin hoor? 

Wat is dit?

Hee, er zitten hier brokjes in! 

Dit is grappig, ik wip ze er zo uit! 

Die wil ik ook wel eruit hengelen! 

Ik hoor net dat ik mijn puzzeldiploma heb gehaald! Yes!! 

Naast Kelly logeren Otje en Pinky. In de Blauwe Kamer. Hè? Ze zaten toch eerder in de Gele Kamer? Ja klopt, ik had een foutje gemaakt in de kamerplanning, dus ze moesten een kamertje opschuiven. Ze kennen deze kamer ook goed, dus ze gingen snel op onderzoek uit en gelijk naar buiten. Ze hadden er geen enkel probleem mee, gelukkig. Otje en Pinky gaan lekker veel naar buiten maar Pinky zit ook graag onder het kleed op de stoel. Pinky komt vaak gauw naar binnen rennen als ik er weer ben. Want wie weet... wie weet heb ik een puzzel bij me! Oeh, dat zou leuk zijn. We hebben namelijk samen voerpuzzel Fleur gedaan. Hier had Otje wel wat uitleg bij nodig, maar ook met deze puzzel dook hij er letterlijk bovenop. Twee poten in de gaten en hengelen maar. :-p

Kiekeboe! 

Knipoogje van mij! 

Deze kamer ken ik! 

Pinky naar boven om naar buiten te gaan, 
Otje naar beneden voor een voerpuzzel! 

Nog steeds goed uitzicht hier! 

Hee, ik ruik hier een snoepje! 

Hier voel ik een snoepje! 

Zo, met mijn hele poot erin schiet ik ze naar buiten.

Yes, ik heb hem! 

Oh, via de zijkant kan ik ook een brokje eruit halen! 

Nou, kort maar krachtig, maar dit was het blogje weer voor deze keer. :-) Ik hoop dat jullie het leuk vonden om te lezen en de foto's te zien! :-)

Tot snel! Groetjes en een aaitje van Geertje

Geen opmerkingen:

Een reactie posten