zaterdag 29 oktober 2016

Laatste blogje voor de grote schoonmaak

Hallo allemaal!!!

De herfstvakantie is voorbij en we zitten in de aanloop naar de grote schoonmaak in het kattenpension toe. Eén keer per jaar maken we het kattenpension schoon met stinkende schoonmaakmiddelen. Aangezien ik het al vindt stinken, zullen de katten er helemaal last van hebben. Dus tijdelijk even geen logeetjes. Dat is erg stil voor mij, maar prettiger voor de katten. We gaan ook wat Krabpaal EHBO doen en een likje verf hier en daar. Dan zijn we helemaal klaar voor de kerst!! 

We hebben momenteel nog wat gezellige logeetjes  te logeren. Dus hoog tijd voor een blogje! 

We beginnen dit keer achterin. We hebben een nieuw logeetje genaamd Pop. Pop is een echte lappen-dame en laat dit goed merken. Ze is goed gewend in de Rode Kamer en ze vind het heerlijk zo lekker een kamer voor zichzelf alleen. Ze eet erg goed, gebruikt netjes de kattenbak en heeft de waterbak ook gevonden. Ze verblijft graag op de grond of onder het kleed op de stoel. Echt hoog in de kamer is ze (nog) niet te vinden. Ik heb wel geprobeerd of ze naar buiten wilde, maar aangezien ze liever niet wil dat ik haar op til, kon ik haar niet laten zien waar ze naar buiten kon. Ze heeft me al kopjes gegeven en is elke keer blij als ik binnen kom (vooral als ik eten bij me heb). Maar ik heb me niet gehouden aan haar etiquette... (foutje van mij). Ik wilde een kleedje onder de stoel recht leggen aangezien ze daar soms op ligt en toen kreeg ik klapjes van de dame. Ik had me niet mogen bemoeien met haar bed!! Logisch, ik vind het zelf ook vervelend als een wildvreemde mijn bed op maakt, dat doe ik liever zelf! ;-) Nadat ik mijn excuses had gemaakt, wenste Pop niet eens te ruiken aan haar natvoer en ze bleef op haar bedje onder de stoel zitten tot ik de kamer uit liep. Daarna ging ze wel eten gelukkig. Ondanks dat het personeel (ik)  een foutje maakte, vermaakt Pop zich wel hier op vakantie. Ze vindt het grappig om naar de kippen te loeren door het raam. Zelf naar buiten gaan, dat is misschien voor een andere vakantieperiode hier. :-) Foto's maken van deze dame was ook erg moeilijk, want ik moest eerst toestemming vragen en hier moest ze nog even over nadenken... Dus uiteindelijk, toen het mocht van Pop, heb ik toch nog een paar leuke foto's kunnen maken! 

Tijd voor eten?

Oké, één aaitje mag, daarna mijn voerbak vullen! 

Nee, je mag niet mijn bed opmaken, dat doe ik zelf! 

Kijk! Ik heb uitgevonden dat ik ook hier kan zitten! 

Maar ik zit liever beneden, hoor! 

Kom je me wat eten brengen? 


Naast Pop in de Gele Kamer logeren Tjabbe en Beppie. Ze hadden even tijd nodig om te wennen en dat is helemaal goed gekomen. Tjabbe vooral, die maakt overal een knuffelsessie van. Als ik de kattenbak aan het schoonmaken ben, komt hij op de tafel, mijn hoofd kopjes geven (al kwijlend). Hihihihi! Beppie komt nu ook de kast af voor kriebels en aaitjes. Maar wat minder vaak van Tjabbe. Vandaag had ik weer de camera mee voor foto's, dat vond Beppie toch wel verdacht dus ze bleef liever bovenin zitten. Dan kom ik wel naar haar toe, geen probleem. Ik mag haar aaien en ze vindt het erg prettig als ik haar kom bezoeken bovenin. 
Tjabbe en Beppie zijn ook al buiten geweest. Tjabbe vond het wel geinig, maar Beppie kroop naar buiten en wist toen de weg terug niet meer! Ze was dus even in paniek en toen heb ik haar opgehaald buiten om weer veilig naar binnen te gaan. Toen ze weer binnen was, was alles ook weer goed en ging ze eten. Een paar dagen later hebben we het nog een keer geprobeerd om Beppie rustig naar buiten te laten gaan. Dit keer verstopte ze zich in de box bij de luikjes naar buiten. Toch maar weer naar binnen halen. Tjabbe heeft toch nog een frisse neus kunnen halen, dus al met al was het een leuke dag. 
Tjabbe is gek op het kussentje met valeriaan en hij schuift het met zijn neus de kamer door, net een veegmachine! :-p Beppie heeft niet zoveel met valeriaan, maar een snoepje...  Ja hoor, daarvoor komt ze wel naar beneden. :-) 


Heb je eten mee?? 

Oh jammie, dat gaat er wel in! 

Ah, bediening op hoogte, erg fijn! 

Dat heeft goed gesmaakt!

Och, dit dingetje ruikt zo lekker!! 

Joehoe, kom je even hierheen om me te aaien??

Ja, fijn! Aaitjes op bestelling! 

Ikke oooook aaitjes!! 

Als laatste in de rij, jonge heer Joep! Joep heeft geen tijd nodig om te wennen. Doe de deur naar buiten maar open, dan is alles oké. Prima Joep, jij vraagt, wij draaien. Joep zat dus na één nachtje binnen al lekker buiten. Joep vermaakt zich erg goed in het pension, hij was vandaag een speelmuis aan het slopen, sprong naar buiten, rende daar rond en stuiterde weer naar binnen om snoepjes uit het voerspel te hengelen. Ja, wat kan je daar nou nog meer aan toevoegen... Vakantie is volgens mij al geslaagd... :-p 

Joehoe, musjes, kom maar hier heen vliegen!! 

Ik ben stuiterbal Joep, aangenaam! 

Ik ben altijd in voor snoepjes

Owjah, en ook aaitjes... 

Er hangt hier een touwtje, hebben hebben! 

 Deze muis is nu van mij en ik ga hem slopun! 


Zo, nu even bijkomen met wat lekkers! 

Zo, dat was het blogje voor deze keer. Ik hoop dat iedereen het leuk vond om te zien en te lezen. We genieten van de laatste dagen vakantie, daarna aan de superpoets! 

Groetjes en een aai van Geertje

Geen opmerkingen:

Een reactie posten