zaterdag 10 december 2016

(Beetje verlaat maar toch nog) Sinterklaas!!

Hallo!!

Beetje vertraagd blogje dit keer. We zijn al een tijdje onderweg in december en we hebben weer logeetjes na de grote schoonmaak. Maar ik denk dat ik iets te hard heb gepoetst! Na de opnames van Sinterklaasavond in Kattenpension de Wilg (nee, Sinterklaas was ze ook dit jaar niet vergeten) was het kaartje van de camera waarschijnlijk zo goed schoon gepoetst dat hij er mee ophield! Nou ja zeg, leuke filmpjes en foto's dus allemaal opnieuw doen. Dat vonden de katten niet heel erg, want Sinterklaas had vis mee genomen voor ze en dat betekend dat ze nog een keertje vis kregen! Whahaha! Tja, gelukkig had Sinterklaas genoeg vis cadeau gedaan. :-)

Jummie, Witvis cadeau van Sinterklaas! 

Laten we gauw beginnen. We gaan een keertje de andere kant op, we beginnen bij Paars. Daar logeerde Rossie, inmiddels is hij al weer naar huis. Hij heeft zich weer netjes gedragen en ging als enige naar buiten de ijsvriezige kou tegemoet. Wat een dappere vent. Dat hele Sinterklaas gedoe vond hij wel wat overdreven, en daarna keek hij me ook nog aan zo van, wat moet ik met die vis, doe mijn eigen brokjes maar. Wat dat betreft is het niet zo heel erg dat ook de opnames van Rossie er niet meer zijn. Je kunt ze ook inbeelden; Rossie met een vies gezicht de camera inkijkend bij een bakje met net gekookte witvis... Of zoals hij het noemt; Witvies... Meer heb je niet nodig toch? :-p Rossie krijgt volgende keer wel wat anders van Sinterklaas, ik heb het doorgegeven aan de oude man. :-p

Nou, zonder foto's van bovenstaande meneer gaan we verder met de meneertjes die in de Rode Kamer logeren. Joppie en Geppie zijn in volle vaart hun vakantie ingedoken. Joppie heeft zijn draai in de kamer gevonden en dan wel op 1 meter en hoger. En Geppie heeft de vloer ter beschikking. Ze hebben een aparte deal gesloten samen maar het gaat prima. Joppie heeft ook de Tuinkamer zich eigen gemaakt, Geppie doet niet eens moeite om naar boven te komen! :-p Ze eten allebei flink hun buikje vol, ik zal even wat minder brokjes moeten gaan geven, anders kunnen ze naar huis gerold worden. Dat is niet echt de bedoeling volgens mij, al vindt Geppie het wel een goed idee. Geppie staat elke dag al klaar voor de deur voor zijn maaltje. Maar als ik de massageborstel bij me heb, is dat ook een feest hoor! Lekker even dat kontje krabbelen, daarna op zijn hoofd en weer terug naar dat mooie kontje. Hij geniet er van! (Ik misschien ook wel  ;-) Joppie is iets terughoudender, maar ja, wat wil je ook. Je zou namelijk om elk willekeurig moment ineens een pilletje in je bekje kunnen krijgen.... Hij blijft dus op zijn hoede hoewel ik hem wel gewoon lekker mag aaien. Geppie had net als Rossie zoiets van wat moet ik met die Witvies. Joppie heeft toen maar de zware taak op zich genomen om twee bakjes Witvis op te eten. Hè... wat vervelend nou.... :-p Geppie bleef netjes wachten op zijn zakje voer, hij wil niets anders. Brokjes wil hij wil wat anders proberen. Maar dat natvoer moet hetzelfde zijn als thuis!

Hoi, kom je eten brengen?

Jummie, die Witvis vindt ik heerlijk! 

Nou, ik hou het op Witvies, nee bedankt! 

Ik lig hier graag! 

Aaitje voor we naar buiten gaan! 

Ja, kom maar, doe het luikje open! 

Zo ja! 

Tjoep! Ik ben weg! 

Doe mij maar aaitjes, ik ga niet naar buiten! 

Zo gaat tie goed, zo gaat tie beter... 

Hee, wat kom je doen zo laat... fotootje nemen voor thuis? 
Ik lig 's avonds graag hierin te slapen! 


Naast Joppie en Geppie logeert nu Sofie. Ze is nog maar net binnen voor haar vakantie maar ze weet waar ze is en ze weet dat ze van mij aaitjes en eten kan krijgen. Ze springt heel soepel op de tafel en mauwt "kom maar hierheen, ik heb honger! Ze laat zich vanaf minuut een al aaien en ze vermaakt zich er goed. De kattenbak was snel gevonden en ook de waterbak ging snel leeg. Al hangt ze af en toe wel met haar kin in het water. Ze heeft haar vast plekjes al gevonden. Lekker boven de kachel op de vensterbank naar de vogels kijken. Of slapen in de grote bruine krabpaal. Ik denk dat Sofie haar vakantie goed gestart is!

Aaitje! Yes please! 

Jummie, dit gaat er wel in hoor! 

Zet je nu mijn natte kin op de foto?

Naast Sofie logeert Misty. Misty moest wel even wennen, maar ze heeft besloten dat ik toch wel een beetje eng ben. Misschien dat ik een spuitje of een pilletje achter mijn rug heb, je weet maar nooit. Het lijkt alsof ze denkt dat ze bij de dierenarts. Gelukkig komt ze langzaam een beetje los. Maar die Witvies, neeeeeee, bedankt... Ik wil graag mijn eigen brokjes! Die zijn het allerlekkerste van de hele wereld. Oke, Misty heeft gesproken. Misty eet heel goed haar eigen brokjes. De snoepjes in het voerspelletje zijn er uitgepulkt en liggen nu door de hele kamer. Want het is leuker om er mee te spelen dan ze op te eten, duh, dat snapt toch iedereen???? Misty wil niet naar buiten, maar dat neem ik haar niet kwalijk. Van de week super vries weer en terwijl ik dit schrijf regent het(!) Ik zou ook niet buiten gaan zitten, hoor! Ik mag haar de ene keer aaien, de andere keer weer niet. Ik doe gewoon wat Madame Misty wil, dan komt alles goed. :-)

Hee! Wat heb je daar? 

Iwl!! WitVies!! Ik hoef niet! 

Mag ik mijn gewone voer? 

*snuf snuf snuf*

Ik ben een mooie dame! 

Niet zo dichtbij met de camera! 

Oh! Gaan we spelen?!?!?!

Ik zit graag in dit rondje! 

Als laatste in de rij hebben we Yana. Voor het eerst alleen op vakantie! Wat een onderneming, dappere dame! Ze vindt het aan de ene kant wel lekker, alles voor zichzelf alleen, maar zo alleen een dutje doen op de bank is ook niet heel gezellig. Ik kom dan bij haar zitten en dan is het wel weer gezellig. Ze is even buiten geweest maar dat kunstgras, dat blijft kriebelen aan haar voetjes hoor! Jeetje! Gauw weer naar binnen! Yana eet goed, geen Witvies, want dat is witvies.... Maar wel haar kippetje van thuis en de brokjes gaan ook elke dag en nacht op. Ze heeft inmiddels drie voerpuzzels staan waar ze haar Dreamies uit moet zien te halen. Nou, daar draait ze haar poot niet voor om hoor! Ze plukt ze zo leeg! Maar ze heeft er wel veel lol mee, al glijdend door de kamer met een puzzel aan haar poot. Kortom, die singlevakantie gaat prima!

Iwl, ik hoef geen vies! 

Ik wil wel aaitjes, en veel graag! 

Spelen? Ja ook leuk idee! 

Ik heb hem! 

Ik ga hem nu opeten! 

Best geinig spelletje! 

Genoeg gespeeld! Nog meer aaitjes alstublieft! 

Daarna een frisse neus halen! 

Ik vermaak me prima hoor! 


Nou, dat was het voor deze keer. Ik hoop dat u de verlate en vernieuwde foto's leuk vindt om te zien! Tot volgend blogje!!

Groetjes en een aai van Geertje!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten