maandag 19 december 2016

Hoogvliegers en bodemkruipers

Halloooo!!!!

Hoe gaat het daar bij iedereen ver weg? Ik hoop op mooi weer. Hier is het ook prachtig weer dus alle katjes die willen, zitten lekker buiten. Heerlijk!!

Laten we gauw beginnen om te vertellen hoe het met iedereen gaat! In de Groene Kamer logeert Mikey van vier maanden. Hij vindt alles in het pension helemaal geweldig en hij breekt zo nu en dan de boel af. We hij heeft wat speelgoed gesloopt en we hebben samen een hut gebouwd, kortom, zijn vakantie zit wel goed! :-) Mikey wil elke dag heel erg geknuffeld worden en laat dit merken door in het gaas omhoog te klimmen, dan is hij alvast op oog hoogte. Heel slim bedacht! Mikey eet als een tijger en hij vindt het natvoer het lekkerste. De brokjes laat hij staan voor zodat hij af en toe een hapje kan nemen. De kattenbak heeft hij ook in gebruik genomen met veel bombarie. Liefst verbouwd hij de hele kattenbak zodat hij zeker weet dat zijn poepjes netjes begraven zijn. Je kan merken dat hij netjes is opgevoed. Spelen is natuurlijk een must voor deze vent, dus dat doen we natuurlijk dagelijks. Omdat het zulk mooi weer is, mag Mikey naar buiten en dat vindt hij toch geweldig! Hij vindt de kippen vreselijk interessant. En alle musjes! Hij vliegt af en toe door de ren om te proberen er eentje te vangen. Tot nu toe nog niet gelukt. Maar geen probleem, hij blijft het proberen! :-) Kom even kijken naar zijn fotootjes!

Dit spelletje is zo leuk!! 

Dit is onze zelfgemaakte hut van een oude handdoek en een doos! 

Kijk zo hang ik in het gaas, en ik zie net dat ik hier ook door het raampje kan kijken! 

Wat is dit? Mag ik door het plafond? 

COOOOL!!! Ik ben buiten! 

Dit is leuk!! Ik ga bladeren vangen! 

En er ligt NOG een tunnel buiten! 

Handig deze plankjes....

Mus kom hier! Ik ga je vangen!! 

Naast Mikey logeert Rossie. Een oude bekende. Ik heb 'zijn' speeltjes weer in zijn kamer gelegd en de dag na binnenkomst gelijk naar buiten. Maar dat kleine, rare buurjongetje... dat is wel apart hoor. Je kan hem net zo vaak uitleggen dat je niet wil spelen en huppakee, daar issie weer na een minuutje iets anders te hebben gedaan! Ik laat hem maar links liggen, gewoon negeren. :-p Wijs besluit van meneer Rossie, want Buurjongen Mikey maakt er een feestje van als hij de kans krijgt.
Rossie gaat lekker naar buiten, lekker naar binnen, lekker eten, lekker met zijn balletje spelen, lekker even aaitje halen... Nou, en dan weer naar huis. Goed geregeld voor Rossie!

Ik ben een stoere dude! 


Lekker spelen! 

Ik ben gek op deze balletjes!! 

Zo... even een frisse neus hoor! 

Hee, ben je foto's aan het maken??

Close-upje doen? 

Close-up met aaitje! 

Ga nou es met je pootjes van MIJN plank af. 
Dit is de grens... Niet eroverheen!

Naast Rossie, een kamer verderop in Rood logeren Meneer Geppie en Meneer Joppie. Aangezien Joppie erg houdt van regelmaat en routine, is er niet heel veel veranderd. Ze eten lekker, ze gaan op de bak, wat drinken, eventjes naar buiten (alleen Joppie dan) en daarna een tukkie... Ik heb Joppie lekker in zijn routine gelaten, maar ik ben met Geppie op avontuur gegaan. Ik vroeg me toch steeds af of hij niet een frisse neus wilde halen. Dus hop! We gaan omhoog. Stap voor stap natuurlijk. Geppie vindt het toch wel wat spannend hoor! Maar ook wel weer erg leuk!! Eenmaal boven aangekomen, snuf snuf, dat ruikt lekker! En toen kwam Joppie z'n kopje door het luik om Geppie een paar flinke petsen te geven(!) Oké, Geppie en ik allebei geschrokken. Joppie houdt van routine, had ik dat al verteld? Dus Geppie moet op de grond blijven! Geppie wil weer naar beneden maar hij had wat hulp nodig, dus camera even weggelegd en stapje voor stapje over de planken naar beneden. Daarna was alles weer goed (volgens Joppie)... :-p Groot avontuur voor Geppie, wat vernieuwends voor Joppie... en de dag is, HOP, weer voorbij!! :-p Hihihihi



Mogguh!!

*snuf snuf* Ruik ik daar ontbijt? 

Yes! Jummie! 

Goedemorgen Gepje! 

Ja, smaakt prima deze ochtend! 

Hee! Wat doe jij nu hier boven??

Kom je me filmen! Wat gezellig! 

Sta ik er zo goed op? 

Hoe kom jij nu daar beneden??

Kijk! Ik sta op de plank! 

Hoe cool ben ik! 

Oh! Dit is nog hoger! 

Hoi Joppie! Wat ga je doen?!?

Ik ga wel weer, maar deze plank is best spannend! 

Met wat hulp weer op de leuke plank! 

Nou, dat was het weer voor deze keer. Dit waren de katjes die zich hadden opgegeven voor het vakantieblogje! :-) Ik hoop dat jullie de foto's leuk vinden om te zien!! :-)

Wij gaan ons gauw opmaken voor het kerstdiner.

Groetjes en een aai van Geertje!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten