zaterdag 31 december 2016

We maken ons op voor 2017!

Hallo!

Veel katjes te logeren momenteel. Super gezellig! Ze komen hier vooral schuilen tegen de harde knallen van het vuurwerk wat te vroeg wordt afgestoken. Gelukkig zitten we hier in het buitengebied en we horen zo nu en dan een knal in de verte, maar daar blijft het verder bij. Ik zorg dat alle katjes rustig aankomen in 2017!

Hoe gaat het met iedereen?? Ik ga gauw beginnen met de katjes die hebben aangegeven op het blog te willen verschijnen. Anderen zijn erg gehecht aan hun privacy, dus zoals aangegeven komen die niet op het blogje.

Als eerst hebben we Pom logeren in de Gele Kamer. Na een paar dagen wennen vindt hij het hier eigenlijk wel heel erg gezellig. Het kerstdiner was voor hem ook geslaagd (zie blogje hiervoor met het kerstfilmpje). Pom houdt zich overdag vooral bezig met een tukje doen, wat snackies zoeken, een aaitje hier en daar, maar vooral de buren in de gaten houden. Het gaatje waar de verwarmingsbuizen doorheen lopen is voor Pom net groot genoeg om buurvrouw Zimra te zien langs lopen. Dat vindt hij zo grappig. Zimra weet inmiddels dat Pom haar bespied en doet net alsof hij er niet is. Maar dat maakt Pom niets uit hoor. Het is voor hem een erg leuke hobby. Pom mag ook elke dag lekker naar buiten. Na de kippen te hebben bekeken, een frisse neus te hebben gehaald... komt bij weer binnen. Hij ligt namelijk het liefste op de kast (warmste plekje) te mijmeren. Foto's maken van meneer blijft moeilijk, hij is namelijk gek op de camera, en de camera gek op hem. Dit zorgt voor veel kopjes en close-ups waar je niets anders ziet dan de vacht van Pom... :-p Maar goed, het is me gelukt om het een en ander op de foto te zetten!

Goedemorgen! Komt u het ontbijt serveren??

Jummie, dat gaat er goed in hoor! 

Is het tijd voor een frisse neus? 

Kom, doe het luikje maar open! 

Bedankt! Ik ga naar buiten! 

Tjoep! 

Hier lig ik graag te mijmeren... 

Nog een close-upje dan maar? 

I love the camera! 

Naast Pom, zoals al eerder beschreven, logeren Puk en Zimra. Puk vermaakt zich prima, maar Zimra is nog iets onrustig. Nu ze naar buiten kan is haar dag gelijk beter geworden, want ze zit elke ochtend netjes te wachten bij het luikje naar buiten. Zimra voelt zich ook hier het lekkerste buiten. Puk die is binnen veel aan de trippel hoewel hij ook wel eens een frisse neus haalt. Hij komt dan vaak binnen vijf minuten weer naar binnen om op te warmen. :-p Ze eten allebei goed en gebruiken de bak. De waterbak hebben ze ook gevonden. Puk is weer lekker in de weer met de tunnel, toch een van zijn favorieten qua speelgoed. Helaas zitten Puk en Zimra samen nog niet helemaal op één lijn, af en toe hebben ze iets ruzie (gelukkig alleen vocaal) maar als ik dan kom kijken, is het eigenlijk gelijk afgelopen. Ik heb voor Zimra buiten ook een tunnel neergelegd alleen ik heb jammer genoeg buiten nog geen opnames van haar kunnen maken. Maar ik heb haar er al wel in zien zitten buiten! :-)

GOEIEMORGEN!! 

Ik ben net wakker... :-p 

Mag ik een aaitje voor het ontbijt? 

Natuurlijk! 

Jummie, dit smaakt prima! 

Ja hoor, ook dit ontbijt is goedgekeurd 

Ik zit hier graag naar buiten te kijken... 

Gaan we lekker naar buiten? 

Yes, het luikje gaat open!! 

Tjoep! 

Ik blijf binnen bij mijn tunnel. :-p

Ik vind dit het allerleukste speelgoed! 

Tegenover Zimra en Puk logeert Joep. Joep is hier eerder geweest dus echt tijd om te wennen nam hij niet. Hij is vanaf dag 1 lekker buiten te vinden. Ook is het voor Joep geen enkel probleem om zijn bakje leeg te eten. Dit doet hij met erg veel plezier zelfs... :-p ...als het eten op is wenst meneer minstens vijf snoepjes als toetje. Joep is hier op vakantie, dus dat is geen probleem, word voor gezorgd!  :-)  Hoewel er hier wel knallen te horen zijn (ver weg) zit Joep wel lekker buiten. Hij vindt het niet eng en struint de slootkant af naar kleine bewegingen van muisjes langs de waterkant. Dat is veeeel belangrijker dan dat rare vuurwerk... :-p Natuurlijk is de fotogenieke Joep weer op de foto gegaan voor zijn personeel. Joep blijft een geinig ventje!

Hee, ik kan hier door het raam kijken! 

En ik kan via de andere kant ook door het raam kijken... 

Hee! Kom je me filmen? 

Wat zit hier nu? 

Ontbijt is geserveerd! 

Hoi! Ik ben graag hierboven! 

Kijk ik kan lekker op de plank liggen. 

En dan naar buiten kijken! 

Prima geregeld hier! 

Nu even lekker naar buiten! 

Veel te zien hier!! 

Nou, dat was het voor dit blogje. Ging wel erg snel voorbij, maar de rest wilde niet in beeld. Dat kan en dat mag! :-) 

Ik wens iedereen een fijne jaarwisseling! Voor katjes die nog thuis zitten en last hebben van de knallen en flitsen, hier veel informatie over huisdieren en vuurwerk en hoe hen te helpen; Informatie over Vuurwerk en Huisdieren van het LICG

Groetjes en een aai van Geertje

Geen opmerkingen:

Een reactie posten