donderdag 23 februari 2017

"Omdat het waaibomendag is.... "

Hallo allemaal!!

We hebben Code Oranje gekregen van het KNMI vandaag. Mooi kleurtje, maar je haar blijft er niet netjes van zitten.. We zijn nog net niet weggewaaid vandaag, jeetje wat een wind. Om te voorkomen dat onze logeetjes wegwaaien, gaan we vandaag maar niet naar buiten met zijn allen. Maar we zijn wel naar buiten geweest hoor, deze week.... Lees maar gauw mee!

In de Groen Kamer logeert meneer Guus. Hij had in het begin zich voorgenomen om onder de bank te blijven zitten tot zijn eigen personeel terug zou komen... Hij vond het allemaal maar hoogst belachelijk en "nee, ik wil niet geaaid worden". Ik blijf altijd vrolijk en sleep van alles mee Guus zijn kamer in. Speelschijven, speeltunnels, lekkere snoepjes... en plotseling op dag drie ging bij Guus de knop om. Hij vond het eigenlijk wel heel gezellig hier, lekker vakantie, lekker spelen, snoepjes hier en daar. Wat een feest. Wat ik niet had verwacht is dat Guus dagelijks vele verhalen te vertellen heeft; "Mieieieieuw, mieuw, mieieieieuw". Ik praat vrolijk terug natuurlijk, ik hou wel van een praatje. Hij vertelde me dat hij een gaatje in de muur gevonden had, waar hij doorheen kon kijken naar de buren. En daarna kwam hij erachter dat zijn pootje door het gat paste. De buren schrokken eerst -er komt zomaar een poot uit de muur- maar nu hoor je ze alleen maar lachen en de buren steken hun pootje ook terug door het gat naar Guus toe. Guus ligt dan helemaal dubbel. Gelukkig zijn de buren van dezelfde leeftijd, dus veel onderbroekenlol hier. :-p Guus is ook al buiten geweest, hij vond het best spannend, maar na de eerste nieuwigheid overwonnen te hebben, duikt hij zo naar buiten, naar binnen, naar buiten, naar binnen, helaas buiten bereik van de camera... Nu het zulk Oranje weer is, moeten we ons binnen maar weer gaan vermaken, vandaar dat Guus een andere tunnel heeft gekregen die extra lang is en extra knispert. Hij wist niet helemaal wat hij er mee moest, maar hij rook zo lekker (catnip)... :-p Guus vermaakt zich wel hier op vakantie!

Kijk, hier zit dat gat.... 

Ik kan de buren zien!!

Hee, er vliegt hier een groen verendingetje! 

Gevangen!!

Op deze plek kan ik iedereen in de gaten houden, heel handig! 

Mag ik even ruiken aan de camera?

Hee, en nu vliegt er een muisje door de kamer! 

Ik heb hem!

Oh, toch niet! 

Ik zal die muis krijgen! 

Zo, even een aaitje na al dat spelen, hoor... 

Nee, ze trekt niet aan mijn oor, ik praat gewoon graag, ook tijdens het aaien... :-p 

Woei! Wat is dit!?! Mogen we naar buiten? 

De vrolijke buren van Guus in de Blauwe Kamer vermaken zich ook prima. Ze moesten natuurlijk even wennen, vooral Bami. Maar Nasi vond het gelijk al een grappige onderneming hier... :-p Bami sloeg de eerste dagen er wild op los, ik en Nasi kregen de volle laag. Maar dan gingen Nasi en ik gewoon gezellig samen spelen, of snoepjes zoeken en dan wilde Bami toch eigenlijk wel mee doen. Zo braken we langzaam het ijs. :-) Inmiddels gaat het super goed, ze zijn gewend aan het ritme van het pension en staan netjes klaar bij de deur voor het eten, voor een spelletje, voor een aaitje of voor een snoepje. Ze helpen ook erg graag bij het voeren van de vissen, dus ze mogen altijd even meekijken in het aquarium. Dat vinden ze zo grappig. Zoals boven bij Guus geschreven is het ook een enorm leuk feestje om je poot door het gat in de muur te steken naar buurman Guus. Wat een lol!! Bami en Nasi zijn ook allebei buiten geweest, je kon merken toen ik ze aan het eind van de dag binnen haalde, dat ze helemaal moe waren van alle indrukken. Hihihihi! Vooral Nasi zat op de plankjes naar vogels te loeren. Bami maakt zich vooral druk om buurman Guus waar naar gebromd moest worden. Guus reageerde daar helemaal niet op en dus hield Bami er maar mee op. :-p We zijn al puzzels aan het doen wat ze goed af gaat, helaas heb ik daar nog geen beelden van. Want zoals normaal is bij kittens hebben ze nogal een korte aandachtsspanne... :-p Dus als ik erbij zit te filmen, ben ik interessanter en daarna is het touwtje van de camera interessanter... ;-p ...misschien lukt het me later deze week... Gelukkig mag ik beide dames aaien, ze gaan beiden netjes op de bak. Zoals hun ritme heeft aangegeven moet ik tijdens de schoonmaak, de bak drie keer achter elkaar schoonmaken. Eerst gewoon scheppen, daarna doet Nasi haar dingetje.... Weer schoon scheppen, daarna Bami haar dingetje, dan weer schoon scheppen. Hele goede regeling zo!! :-p Hahahaha!

Ik ben net wakker, eerst een aaitje... 

Zo, ik ben wakker! Tijd voor lol!! 

Gaan we de vissen voeren?

Schiet eens op, waar is het vissenvoer?

Is het vissenvoer hier? 

Oh, kijk, het staat hier! 

Wij willen helpen! Doe de klep maar open! 

Zo even van bijkomen hoor!! 

We liggen ook graag samen te pitten... 

 Kijk nou eens wat ik gevonden heb! Een groen verendingetje!! 


En ik heb een vliegende muis gevonden!!!  Ik vlieg zo de kamer door!! 

BUURMAN!! Vliegende muis!!!! DAAR!! 

Wauw wat spannend zeg, we gaan naar buiten! 

Ik hou graag alles in de gaten!! Ook bij de andere buurman! 

En ik wil graag aaitjes... :-p 

In de Gele Kamer logeert meneer Tommy. Hij moest even wennen aan het pension. Hij is nogal verlegen maar hij klimt langzaam uit zijn schulp. Tommy is gek op aaien en knuffelen begreep ik van zijn personeel, dat is een goede manier om vriendjes te worden. Ik mag hem nu aaien en Tommy krijgt het al voor elkaar om met een vette 'slow-blink' mij over te halen om nog een keertje bij hem te komen zitten. :-p Het is een charmeur hoor.
Tommy houdt alleen niet van onverwachte bewegingen en als ik probeer met hem te spelen, dan gaat hij liever ergens anders zitten wachten tot ik klaar ben met dat rare gedoe. Geen tunnel, speelballetje of hengel is aan hem besteed. Tot ik de hengel met mijn hand bediende, toen kwam er jager in hem los en wilde hij toch wel spelen... :-) Heel eventjes dan... ;-)
Tommy is nog niet buiten geweest ook al stond het luik open, hij zit liever op vloerhoogte momenteel en komt nog niet hoog in de kamer. Sommige katten moeten even leren dat ze hier mogen klimmen en klauteren tot hoog bovenin de kamer, dus dat komt vanzelf wel... Helaas is het vandaag echt geen weer om weer te oefenen om naar buiten te gaan... Dus dan maar weer knuffelen en aaien. Tommy vindt het ook grappig als ik snoepjes verstop in zijn kamer. Dat is op dit ogenblik zijn favoriete spelletje... :-p

Tijd voor aaitjes!! 

Fijne massages geven ze hier.... :-) 

Oeh, snoepje, ja graag! 

Die aaitjes, daar krijg ik geen genoeg van! 

Wat is dit??? 

Oeh! Ik ga het pakken!!  Dat moet gewoon! 

Yes! Te pakken! 

Hmm, smaakt toch niet helemaal 100%

Na de jacht maar even de nagel scherpen... 

Ga je weer snoepjes verstoppen? 

Ik vind ze allemaal hoor! Dus je kan ze ook zo geven.... ;-) 

Naast Tommy logeren Teun en Saartje. Ze moeten erg wennen aan het pension. In het begin wilde ze niets, ook geen eten. En Saartje had besloten om te gaan wonen in de kattenbak. Lekker veilig had ze bedankt. Inmiddels heb ik haar een andere optie aangeboden waar ze dankbaar gebruik van maakte, ze is gek op hokjes en huisjes merk ik al. Dus daar zorg ik dan voor. Saartje beweegt alleen als ik er niet ben en dat is prima, op vakantie mogen ze lekker doen waar ze zelf zin in hebben. Gelukkig mag ik haar aaien en laat ze een ontspannen gezichtje zien als ik bij haar kom kijken. Teuntje vermaakt zich ook prima. Hij ligt het liefste op de kast, daar verzameld alle warmte van de kachels, dus hij wordt daar een soort van gaar gestoomd. Als ik bij ze kom kijken of ik kom eten brengen of schoonmaken komt hij gelijk van zijn plaats en wil hij geaaid worden. Alleen hoog, want waarom zou ik van mijn warme plekje afkomen... :-p hij heeft gelijk! Dus ik klim dan maar even op de stoel om hem te aaien. Ze eten inmiddels allebei goed, gaan netjes op de bak en hebben de waterbak gevonden. Ze zijn nog niet buiten geweest omdat ik hoop dat Saartje wat meer kan ontspannen... Nu missen ze er niet veel aan met dit weer... Saartje ligt waarschijnlijk liever in haar huisje... :-) Ze lusten beiden geen snoepjes die we hier in huis hebben, dus ik ben nog op zoek waar ik ze blij mee kan maken voor wat betreft snoepjes. Want aaitjes en knuffels, daar kunnen ze beiden geen genoeg van krijgen.. :-)

Ik lig nu graag hier... 

Dit is het warmste plekje! 

Kom je me aaien???

Joepie! Aaitjestijd!! 

Ook aaitjestijd voor Saartje! 

Mag ik even ruiken, wat heb je daar? 

Aaitjes.... 

Mag ik nog meer.... 

Aaitjes.... 

Kijk, hier lig ik ook wel eens, dan kan ik ook naar buiten kijken! 

Via dit raam kan ik bij de buren kijken... 

Wat ben je aan het doen? Kom je zo weer aaien? 

Als laatste in de rij, de mooie dame, Sofie, in de Paarse Kamer. Sofietje is een oude bekende en ze wist gelijk hoe alles hier werkt en draait gelijk mee in het ritme van het pension. Ze zit graag op de zwarte krabpaal bij de kachel, lekker even warm worden. Daarna een hapje, drankje met natte kin en een slaapje op de grote stoel. Ze kon naar buiten, maar ze waaide zo ongeveer weg, dus ze bleef liever binnen. Vandaag laten we de deur even dicht tot Code Oranje voorbij is, want de wind en regen waait anders zo haar kamer in. Dat is ook weer niet de bedoeling... :-p
Ik probeer Sofie dus op een andere manier te vermaken. Dit keer een spelletje met de hengel. Ze was zo geïnteresseerd toen ik bezig was met de hengel bij haar overburen... Dus ook maar eens proberen bij deze oude dame, en ja hoor, Sofie doet gewoon mee!!! Top Dametje! Ik verstop ook wat snoepjes voor haar dagelijks, niet te moeilijk, want dat blijft liggen. Maar op elke plek waar ze wel eens zit ligt dan een snoepje. Hartstikke leuk! Sofie eet goed, ook haar medicijnen gaat zo naar binnen, ze gaat goed op de bak en drinkt dagelijks haar halve waterbak leeg. Precies zoals we haar kennen, ze doet het heel erg goed!

Hoihoi, ben je daar weer? 

Heb je de camera mee? Dan ga ik er even mooi voor zitten! 

Ben ik geen mooie dame???? 

Yes, nu mag ik dat balletje vangen! 

Ik heb hem! 

Dit is een leuk spelletje!! 

Ik pak hem zo weer opnieuw! Zelfs als hij op de krabpaal zit. 

Joepie!!! 

Heb ik het goed gedaan? Goed gevangen! 

Aaitje als beloning! :-p 

Hier zit ik graag boven de kachel... :-) 

Nou, ik hoop dat iedereen het leuk vond om te lezen en te zien hoe het met iedereen gaat. De Krokusvakantie is in ieder geval goed van start gegaan en we gaan lekker door zo! :-) 

Ik ga weer terug het pension in, het is tijd om de Kaaskast van de Ratjes schoon te maken. Veel katten vinden dat prachtig om naar te kijken. :-) Dus genoeg te zien en te ruiken voor de katjes. Perfect klusje voor deze waaibomendag! 

"Omdat het waaibomendag is...."

Groetjes en een aai van Geertje!! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten