vrijdag 16 juni 2017

Beroemde katten, makke peren en een operazanger

Hallo allemaal!!

We zijn erg druk geweest met wisselingen, high speed schoonmaken en verwelkomen van nieuwe logeetjes! :-) Voordeel van een kattenpension, je logeetjes hebben altijd vakantie en bijbehorend vrolijk humeur! :-D

Laten we gauw beginnen om te kijken hoe het met iedereen gaat! We beginnen met de moeilijkst te fotograferen; Roos. Roos zou als ze een mens was geweest, denk ik een hele populaire actrice zijn geweest. Zodra ik met de camera aan kom duikt ze weg, springt ze weg, gooit een deken over haar hoofd, gaat achter een plant zitten, rent naar buiten, rent weer naar binnen. Ik voel me net een soort paparazzi-fotograaf! En als je haar dan verleid heb voor een paar leuke foto's... dan is alles scheef of donker omdat Roosje graag geaaid wil worden tijdens een fotoshoot! :-) Hahaha!! Een dame met eisen. Maar zij is op vakantie, dus wij doen graag wat ze wil! Zo hoort het toch? Bij beroemdheden?? Hihihihi!
Roosje eet goed, ze is heel gelukkig aan de andere kant van het pension. Ze is elke dag buiten en ligt dan in de schaduw te slapen. (Natuurlijk heb ik hier geen foto van.... :-s) Ze komt 's avonds binnen voor haar diner en gaat dan in de ton (geen foto van) of op de stoel (ja, wel gelukt!) liggen voor de welverdiende nachtrust. Bij het ontbijt is ze weer paraat, schuif het snel naar binnen, want de deuren gaan zo open en dan kan iedereen weer naar buiten. Ze wacht netjes tot het personeel vertrokken is uit de buitenruimte, daarna kan zij verschijnen zodat ze de zon kan verblijden met haar aanwezigheid. Het is een eer om Roos hier in ons kattenpension te hebben logeren. :-) Ik ga zo even haar poottekening vragen, voor in mijn plakboek. :-)

Zo eerst even eten... 

Ben je daar nu weer met die camera? 

Je weet de regels! Wil je foto's? Ik aaitjes! :-p 

Een close upje en dan vindt ik het wel weer genoeg... 

Zo, lekker even een frisse neus halen. 

Ben je daar nu weer met die camera?? 

Nou, vooruit, ik ga er even mooi voor liggen... 

Hee! Er zijn als verassing voor mij, hier snoepjes neergelegd. 

Tijd om te gaan pitten! 

Tegenover Roos logeren Vaganza, Yana en nieuweling Goofy. Goofy is een enorme makke peer en hij is totaal niet onder de indruk van het kattenpension, de beroemde overbuurvrouw of ondergetekende die met een camera in zijn gezicht hangt. Vaganza is erg blij dat deze heer nu ook besloten heeft om mee op vakantie te gaan. Vorige keer met alleen Yana was niet zo gezellig uitgepakt, verkeerde afslag genomen, tent opzetten in het donker, eten vergeten in te pakken, je kent het wel, zo'n soort vakantie. Hoewel het voor Goofy en Vaganza een super start was met veel lol, samen wassen, samen slapen, lekker eten elke dag, is de vakantie van Yana wat hobbeliger gestart. Zij was het er niet zo mee eens dat Goofy mee kwam. Ze moest de eerste twee dagen echt even wennen aan de nieuwe situatie. Inmiddels is alles weer rustig en heeft Yana vandaag zelfs een nieuwe kamer om te onderzoeken. Ze vindt het heerlijk om even een kamer voor zichzelf alleen te hebben, ze rende van boven naar beneden, links naar rechts, probeerde alle krabpalen uit, helemaal geweldig! Goofy en Vaganza kunnen ook naar de extra kamer lopen, maar die blijven liever in de kamer waar ze hun vakantie begonnen zijn. Goofy heeft nu echt ontdekt dat hij lekker buiten kan zitten en op een van de kussen kan liggen om vogels te bestuderen. Vaganza vindt buiten nog steeds een beetje eng, hoewel ze wel steeds vaker stiekem (als ze denk dat niemand kijkt) even gaat snuffelen en kijken wat daarboven nu te beleven valt... We gaan rustig op deze manier door, massage hier, lekker hapje daar, iedereen ontspannen? Ja? Dan hebben we ons doel bereikt! :-D

Hee, wat tof! We worden gefilmd! 

Zo, ik ga ff stoer doen, ik vang deze bal met één poot, zie je me? 

Hoi, blijf je me de hele dag filmen?

Close upje maar even doen dan? 

Ikke ook!! :-D 

Kijk, hier lig ik ook graag... 

Deze tunnel is ZO grappig! 

Ik lig graag hier... 

Aaitje in de ochtend, aaitje in de avond! Altijd goed! 

Ik ben maar even hier gaan zitten, 
wil wel weten wat je aan het doen bent! 

Party Tunnel!! 

Ik ga niet in een tunnel, 
ik wacht tot het luikje naar buiten open gaat! 

Nou, ik blijf lekker in de zon liggen! 

 
Wanneer gaan we nu naar buiten? 

Na de oormassage, Yana... Oh, dat is een goed idee! 

Yes!! Lekker buiten!! 

ZAG JE DIE DIKKE DUIF OVERVLIEGEN??

Buitenaaitjes zijn fijner dan binnenaaitjes!

Lekker zonnetje vandaag! 

Hee, kijk nou, er is hier nog een heel buitengedeelte! 

Met plankjes, vet cool! 

Maar ik lig ook graag lekker binnen! 

Dit is een van mijn favoriete plekjes! 

Ik wil (nog) niet naar buiten... Ik speel liever met dit balletje...


In de Gele Kamer, inmiddels al weer thuis, logeerde meneer Bamboo. Hij was hier voor een zeer korte, maar een wel lekker gevulde Sphynx-lol vakantie. Hij had natuurlijk even tijd nodig om te bekijken in welke kamer hij nu was beland, maar nadat hij dit had uitgevonden (alle slaapplekjes, klimplekjes, ligplekjes, uitkijkplekjes besnuffeld) was alles prima. De rups werd uit de la gehaald en tijd om los te gaan!! WHOEHOE!! :-D
Bamboo kon ook lekker naar buiten, het was goed weer. En daar had hij veel lol met Boris en Beertje (ook inmiddels al lekker thuis). De Cornish Rexen buurtjes vonden deze kale kat erg interessant en Bamboo daagde ze uit voor een spelletje, waar ze graag mee akkoord gingen. Het leek op tikkertje door het gaas heen. Het zag er echt heel lollig uit! :-) Bamboo heeft lekker gegeten, had zelf een slaapholletje gemaakt (die ik had gemaakt voor hem was schijnbaar niet naar wens... :-p  )  en volgens mij heeft hij weer een topvakantie gehad. :-)

In the Yellow Room, while writing this he is already home, stayed Bamboo. He was here for a short but a well-filled Sphynx-fun vacation. Of course, he needed time to see in wich room he was this time but when he investigated al the spots, sleepbaskets and climbingtrees, everything was fine for him. So we could go fetch his catterpillar and we go of! WHOEHOE!!
It was also possible for Bamboo to go outside, it was lovely weather. He had a lot of fun with Boris en Beertje, two Cornish Rexes, his neighbours. The two cats were very interested in this naked cat. Bamboo liked it very much and he invited the Cornish for a game trough the fench. So sweet, it looked like tag... :-p Bamboo has eaten his food very well, he made a beautiful sleephollow for himself. The one I made for him was not good enough i thing... So, i think Bamboo had a very nice holiday again, i think!

Ben ik weer op vakantie? Joepie! Eerst even de kamer onderzoeken
I'm I on holiday again? YES! Let's investigate this room first. 

Kijk, hier kan ik op springen! 
Look, I can jump on here! 

Heb je een speelhuisje voor me gebouwd? Hoe tof!
Did you build me a little playhouse? That's awesome! 

Kijk wat in vond!!!! Mijn rups! 
Look what I found! My catterpillar

Ik ben gek op mijn rups. Ik ga een plekje voor hem vinden...
I love my catterpillar, I'm going to find a nice spot for him... 

Misschien hier?
Maybe here?

Of misschien lekker hoog, hier?
Or maybe up high over here?

Ik weet het al, ik verstop hem in de speeltunnel! 
I know! I'm going to hide him in this playtunnel! 

Zo, en wat gaan we nu doen?
So, and wha are we going to do now? 

Kijk, ik ben buiten, hoe gaaf! 
Look! I'm outside!! How awesome! 

Ik kan ook op de plankjes lopen.
I can also walk on the little shelves.

Zo, nu tijd voor een geweldige close up....
So, now it's time for an amazing close up... 

Ik sta er goed op hè? Toffe vakantiekiekjes! 
I'm gorgeous arn't I? Nice holiday pics! 

Dan komen we aan in de Blauwe Kamer, hier logeert Pebbles. Ze is hier nog niet eens 24 uur, dus veel te melden hebben we niet. Ze heeft lekker gegeten, avonddiner en ontbijt, allemaal lekker achter de kiezen. Ze herkende het pension volgens mij meteen zodra ze de Blauwe Kamer in liep. Omdat ze het zo goed doet, mocht ze ook al lekker naar buiten vandaag. Ze zat al klaar bij het luikje, geen uitleg nodig. Buiten gekomen even lekker rondkijken en toen kwam buurman Joep naar buiten. Dat was wat minder, vond Pebbles, want Joep praat veel te hard... Dus Pebbles sprong weer veilig naar binnen. Zoals ik al schreef, ze is hier nog niet eens 24 uur, dus eventjes wennen aan die rare buurman mag toch wel?? :-p
De vissen heeft ze al ontdekt, die vond ze wel super interessant hoor! 'Maar waarom mag ik er niet even in kijken? Waarom niet even met mijn pootje... Heel even maar...' :-p Dat gaat hem niet worden Pebbles, deze vissen zijn om naar te kijken. Je hebt al lekkere vis gehad bij het ontbijt! We gaan er samen een leuke vakantie van maken, volgens mij!! :-)

Zo, ik ben aangekomen in mijn kamer voor mijn vakantie! 

Even alles goed onderzoeken... 

*snuf snuf* 

Hee! Snoepjes op mij welkom te heten! :-) 
Vakantie begint goed!

En ook nog wat lekker eten! 

Deze kamer zit wel goed, volgens mij! 

MAg ik hier echt mijn nagels inzetten? 

Ja hoor Pebbles! 

En daarboven gingen we naar buiten toch? Als ik het me goed herinner? 
Ja, maar we gaan morgen pas naar buiten. 

Oh, oké, dan ga ik even verder kijken! 

Kijk nou, dit is leuk! 

Hier zwemmen zo maar visjes!! 

Mag ik er even in kijken? 

Ah, toe... Waarom mag ik er niet even in kijken?? ;-) 

Als laatste in de rij, hij kwam al een voorbij, meneer Joep. Hij is van kamer verhuisd en deze kamer vindt meneer erg prettig. Hij kan zich bemoeien met het maken van het eten en hij kan zich bemoeien met wie er binnen komen. :-) Voor Joep de perfecte plek.
Een van zijn favoriete bezigheden is eten. Hij is zelfs zo blij als ik aankom met zijn eten dat hij op de krabton springt en een heel hard kopje tegen mijn hand met daarin de gevulde voerbakken geeft. En je raadt het al, alles over de vloer... Joep vond het helemaal geweldig, zijn droom kwam uit om tussen brokjes en natvoer door te schaatsen.... Ik heb hem maar even laten begaan, hij was zo in extase, daarna heb ik de kamer opgeruimd en de vloer gedweild, was wel nodig, hè? Joep? :-p Vakantie is er voor om o.a. om je dromen in vervulling te laten gaan, nou, we hebben één droom kunnen laten uitkomen hoor! :-p
Joep is volgens mij over de hele Middenweg te horen met zijn klassieken sonaten, vooral als ik denk dat het zulk lekker weer is dat we wat later gaan eten die avond want dan kunnen ze lekker langer buiten zitten. (Want na het avondeten gaan alle luiken naar buiten dicht). Dat had ik dan verkeerd gedacht, Joep vindt toch echt het eten belangrijker dan naar buiten kunnen. :-p 'Morgen weer een dag', zegt hij dan tegen me, 'nu eerst eten! MAUW WAUAUAUW' :-p

Helleuw!! Ik lig prima hier! 

Kan je het zien? :-p 

Hierzo, nu zie je het beter! :-p 

ETEN!!! Eerst eten, kom zo weer foto's maken! 

Wat doe je daar buiten bij de kippen? We gingen toch foto's maken? 

Serieus? Foto van mijn voetje? Jij maakt rare foto's hoor! 

Lekker naar buiten dan maar! 

Lekker weer vandaag, daar hoort een aaitje bij! 

Zo, waar zijn die duiven die je me belooft had? 

Hoezo die moet ik zelf spotten? 

Oké op duivenjacht dan maar! :-D 

Vanaf hier zie ik ze het beste denk ik! 

Zo, dat was het voor dit blogje! Ik hoop dat iedereen het leuk vond om zijn of haar fluwelen viervoeter(s) te zien! :-D We hebben in ieder geval veel lol hier! :-)

Voor mij is het tijd voor de middagronde! Snoepjes, aaitjes, schootzitten, knuffels, omgevallen water- en voerbakken opruimen, stinkpoepjes weg scheppen, altijd genoeg te doen!  :-) Misschien ook de ventilator aan, en de nieuwe rolgordijntjes (JEEEJ) naar beneden het is weer lekker warm met een heerlijk zonnetje! Want als het binnen lekker koel blijft, is dat wel zo prettig!

Groetjes en een aai van Geertje

Geen opmerkingen:

Een reactie posten