dinsdag 6 juni 2017

Puss in Boots oogjes, Krullenkontjes en fliebels met veren.

Hallo allemaal!!

Druk in de weer... ja ook druk met 't weer.... :-p ...ene dag 30 graden, andere dag 15 graden met regen en vandaag stevig stormachtig weer... (hou je goed vast!). Er zijn vandaag geen katjes buiten, ze mogen wel.... maar ze waaien wel weg als ze zich buiten wagen. Ik dacht dat de avonturiers misschien een poging zouden wagen. Tot nu toe alleen de oudste; Roos zit lekker buiten op de nieuwe stoel. Want buiten de verzorging van de katjes, zijn we ook druk met de tuinkamers. Want de buitenverblijven hebben een likje verf nodig en nieuwe stoelen. De stoelen zijn er inmiddels en de tuinkamers aan de slootkant hebben al een verfje gekregen. Nu de rest nog, maar even wachten tot de wind weer gaat liggen, hoor...:-p Laten we beginnen, hoe gaat het met iedereen??? Er is een kamerwissel geweest omdat Roos niet helemaal naar buiten durfde aan de hoge kant en daarnaast hebben we ook katjes die voor 400% van hun vakantie willen genieten en daarom blijven ze wat langer. Dus even draaien, wassen, schoonmaken en tadaaaa!! Katjes verplaatst!

We beginnen met Roos, zij logeert nu in de Paarse Kamer. Ze kent deze kamer goed en ik kon merken dat ze erg blij was dat ze naar buiten kon. In de Blauwe kamer kon dat ook, maar daar voelde ze zich niet zo fijn op een of andere manier. Nu zit ze veeel langer buiten en ze komt meer aaitjes halen. Volgens mij een goede beslissing geweest! Roos zat heel graag in de ton in de Blauwe kamer. Dus in de Paarse kamer heb ik gezorgd dat ze ook een ton tot haar beschikking had en daar maakt ze dankbaar gebruik van! :-) Zoals ik hierboven al schreef, Roos is erg blij dat ze lekker op de begane vloer naar buiten kan. Ik zie haar lekker rustig zitten op een van de nieuwe stoelen (die ze dus ook gelijk heeft goedgekeurd!  :-D ) en om zich heen kijken. Roos eet gelukkig erg goed en staat elke ochtend en avond klaar om haar prakkie weer op te eten. Natuurlijk wordt ik dan verwelkomd met een krakerige mauw erbij... :-p

Hoi, hier zit ik nog in mijn andere kamer... 

Ik krijg mijn eten geserveerd waar ik zit, dus vandaag hier... 

Gelukkig altijd tijd voor een aaitje! 

Ik zit erg graag in de ton, zie je wel! 

Dit is mijn nieuwe kamer, mooi hè? 

Speciaal eetplekje voor me gemaakt!

*snuffel snuf*

Ik ken deze kamer goed, hier kan ik naar buiten! 

Zie je wel, het luikje is open gezet voor mij! 

Zo, lekker buiten zitten! 

Hee, steekt daar nu een arm uit het luikje?? 
Oh, het is weer tijd voor foto's! 

Ziet er goed uit hier!

Geverfd en nieuwe stoelen! Vet tof! 

Kijk, hier is mijn nieuwe krabton! 

Tijd voor aaitjes!! 

Tegenover Roos in de Rode Kamer logeren Picasso en Carlos. Ze kennen het hier goed en maken er al snel een feestje van. :-) Tja wat zal ik eens schrijven. Er is niet veel veranderd en ze zijn helemaal zichzelf. Hoe mooier wil je het hebben!! :-D Picasso is niet zo geïnteresseerd in het ontbijt en diner als voorheen, maar hij eet wel hoor. Medicijnen neemt hij ook netjes in. Carlos komt elke keer rustig aanlopen voor een happie. Ze mochten dus de eerste dag al naar buiten en dat vonden ze beiden erg fijn zo heerlijk in de zon (die vandaag ver te zoeken is, dus vandaag mochten ze wel naar buiten, maar neeeeee, belachelijk weer vandaag!) Picasso had buiten vorige keer een blauwe handdoek (waar hij ook mee speelde) zodat hij niet gelijk met zijn pootjes op het kunstgras stond, dit keer een plat kussen. Maar ik had aan hem gedacht, er stond nu een blauwe kattentent op hem te wachten! Dat was natuurlijk het proberen waard en hij vond het wel grappig. Carlos zag de lol er niet van in. Hij vond het leuker om over de boomstammen te klauteren en te kijken waar die rare kippen liepen en waar de tortels zich schuil hielden. :-p
Voor een spelletje zijn ze allebei wel in. Picasso is wel wat fanatieker dan Carlos, maar Carlos laat zich niet ondersneeuwen hoor! :-) Kijk maar!


KIEKEBOE!!

Wat heb je daar?

*snuf snuf* oh, tijd voor foto's???? 

Ik eet eerst mijn ontbijtje ff op hoor! 

Tjoep! Kijk nu! Ik heb een verendingetje gevonden! 

Samen kunnen we hem wel slopen! 

Aah, ik zie het al, tijd voor foto's!!

Dit is een leuke foto! Ikke in actie! 

Dat kan ik ook!! 

Hier zit ik graag, lekker warm hierboven! 

Maar voor een aaitje komt ik wel langs lopen hoor! 

Doe mij maar het verendingetje

Oeh, spannend! We gaan naar buiten. Is het veilig Carlos??

Ja hoor! Alles is veilig! 

Er zijn zelfs aaitjes buiten te vinden! 

Oke, dan durf ik naar buiten.... :-p 

Waar is die duif die ik net zag????

Even gluren bij de buren! Hee! Fotografeer je nou mijn kont???

Hihihihi!! Fotografeer mijn hoofd maar hoor, niet mijn kont! 

Ik vind het leuk om hier lekker te klauteren! 

Zie je wel? 

Lekker zonnetje vandaag! 

Check me out!!! IK ZIT IN EEN TENT! Hoe gaaf is dit?????

Naast Picasso en Carlos logeert Floortje. Ze is verhuisd van Paars naar Geel. Ze doet het zo goed! Deze kamerwissel vond ze wel spannend, maar uiteindelijk kon ze ook hier haar draai weer vinden. Het is voor een kat die langer blijft, erg fijn om even een andere kamer te ontdekken. Ze eet nog steeds goed, als het maar Felix is... :-p ...af en toe een brokje... en die snoepies! Die komen ook elke dag wel op hoor!
Ze is ook al lekker naar buiten geweest, dat vond ze wel spannend, want de vogels komen ineens veel dichterbij (die gaan zelfs heel brutaal op de kattenren zitten!) Floortje windt iedereen die ze ziet om haar pootje met haar 'Puss in Boots - blik'. Daar is ze zo goed in! Hihihihi!!! Ze heeft vast en zeker die film vaak gezien! Voor spelletjes is ze ook nog steeds in, alleen de voerpuzzels vindt ze teveel gedoe. Doe mij maar dat verendingetje! Geen probleem hoor, pak hem er zo bij, kijk maar!

Dit keer een vliegende muis!! Ik ga hem pakken! 

Die muis is ineens verdwenen... Dat is raar... 

Ze zeggen hier dat ik "Puss in Boots - oogjes" heb... Goed hè?? 


Tijd voor aaitjes!!! 

Ik durf al helemaal zelf naar buiten. 

Maar samen naar buiten is veel gezelliger! 

Zie je wel?? :-D

'
Hee, er hangt hier een touwtje, mag ik die hebben? 

Hee, dit zijn nieuwe stoelen! Ze ruiken goed! 

Ik ga lekker op onderzoek uit

Ik ben vet wel stoer! 

Hier ben ik in mijn nieuwe kamer! 

Hier is ook een vliegedingetje

Kijk ik heb het gevangen! Ik breng het naar beneden om verder te onderzoeken! 

Bij de nieuwe kamer hoort ook een nieuwe buiten! 

Hoog zit ik hè? 

Zo, nu wil ik weer naar binnen! :-p 

Voor de buren van Floortje geldt hetzelfde. Als je alles uit je vakantie wil halen en je dus wat langer wil blijven, dan is een kamerwissel er goed voor je brein. Even nieuwe omgeving, nieuw uitzicht, nieuwe ontdekkingen doen. Boris en Beertje zitten momenteel in de Blauwe Kamer en ik heb het idee dat het zeker voor Beertje het gezond is. Ze is nog vrolijker (kon dat?) dan in de Gele Kamer en ze wil me elke dag helpen met de vissen voeren. Boris maakt het niet zoveel uit, als hij zijn hapje maar krijgt... En snoepje... en nog een hapje...
Vandaag moesten Boris en Beertje binnen blijven. Ze konden wel naar buiten, maar hun oren waaiden bijna van hun hoofd... Dus maar weer gauw naar binnen!! Dan maar dagje binnen apekooien. Het duurde even, maar ze hebben beiden door dat je als je hard rent, hoog springt, je heel grappig in het gaas kan blijven hangen op ooghoogte van de mensen die er lopen... Je hoort Beertje bijna lachen van de lol! Boris doet vrolijk mee. :-) Toen de zon nog scheen afgelopen dagen zijn ze erg graag buiten. Boris zit dan vooral graag in zijn tent. Daar speelt hij ook graag in met een stuk boombast die ze van de klimstammen hebben afgehaald. :-p Hihihihihi!!

GOEIUHMORRUGUUUH!!!

Even lekker uitrekken hoor...

Tijd voor het ontbijt! 

Jummie jummie! 

Oh toe, mogen we weer helpen met vissen voeren? 

Dit is zo leuk! 

Mag ik die vis hebben voor thuis?? 

Kijk! Dit is de hengel waar we graag mee spelen. 

We spelen met het verendingetje...

Maar ook met de hengel zelf! :-p 

We zijn vet goed in dit spelletje! 

JOEHOE!! Kom je hier met ons spelen?? 

Kijk, we hebben hier een super leuke tent! 

En ik heb mijn fliebeltje van de boom hierin gelegd om mee te spelen. 

Cool he??

En dit is de tunnel waar ik graag in lig... 

Oke, ik ga voor de foto wel ff in de tent zitten..... :-p

Sta ik er zo goed op??

 We spelen graag samen op de planken! 

Als laatste in de rij, niet verhuisd, lekker hetzelfde, Poes en Tom in de Groene Kamer! Poes is hier al eerder geweest, maar haar nieuwe huisgenootje Tom nog niet. Tom moest heel erg wennen aan het pension, aan mij en aan al dat rare 'gedoe' hier. Na een goed gesprek samen heb ik hem uitgelegd dat hij hier is voor een lekkere vakantie. Dat betekend lekker eten, heerlijk in de zon hangen en vooral uitrusten. Daar was Tom wel voor in! Na dit gesprek mocht ik Tom aaien en hij begon te genieten van zijn vakantie. Poes was al lang begonnen en het is dagelijks feest, heerlijk eten, en daarna naar buiten. Dat moest nog even wachten omdat Tom nog moest wennen, maar inmiddels mag ze gewoon lekker naar buiten. Tom snuffelt wel, hij ruikt buiten, maar hij is nog niet buiten geweest. Hoeft ook niet als hij niet wil, het is zijn vakantie. :-p Poes is vaak wel in voor een lolletje met een speelmuis. Als ik die op de bank gooi, dan vliegt ze er op af om hem te 'vangen'. En hoe trots ze dan is! De hengel met veertjes is wel geinig, maar ook een beetje eng hoor, hij wiebelt zo door de kamer! Tom vond de veertje ook wel interessant, maar niet interessant genoeg om in beweging te komen. Hoeft ook niet, dit is echt zijn ultieme chill vakantie... :-p Hihihihihi.

Aaitjes in de morning!!

Yes! Gooi die muis! 

IK VANG HEM!! 

Omdat ik de muis 'gevangen' heb als beloning een aaaaaaitje!! Joepie! 

Ik heb geen muis gevangen, maar mag ik wel een aaitje? 

Natuurlijk Tom! 

Wat heb je daar? Is dat een camera? 

Dan zal ik er even mooi voor gaan zitten! 

Dat kan ik ook hoor, mooi zitten! 

Hihihihihihi! 

Tijd voor een hapje! 

Mijn hapje wordt gewoon geserveerd aan mijn bed! 

Goeie service hoor! 

Kiekeboe! 

Hihihihi! Schrok je? Kwam er zo uit tevoorschijn! 

Kijk nou, nieuwe stoelen?? 

Je bent een grapjas hoor, Poes! 

Ja, ik maak de allerbesteste grapjes! 

Krijg nou wat, wat is dat??? 

Geen idee, misschien kan ik het vangen?

Mij niet gezien... Ik geniet eerst even van mijn TTouch Oormassage... 

Nou, ik ga over tot de aanval! 

Zo dat was het voor dit blogje. Hoog tijd om even snel naar de dierenwinkel te rijden en kattengrit in te slaan, want er gaat wat doorheen hier in het pension! :-D

Groetjes en een aai van Geertje

Geen opmerkingen:

Een reactie posten