dinsdag 7 maart 2017

Lekkere hapjes, spelletjes en heeeel veeeeeel aaitjes!!

Hallo!!

Weer tijd voor een blogje! Terwijl de rest van Nederland klaagt dat het zo regent, valt het hier heel erg mee! We genieten er lekker van, maar echt lang buiten zitten willen we niet, want er staat vaak nog wel een koud windje.

Laten we gauw beginnen zodat ik kan vertellen hoe het met iedereen gaat. In het begin van het pension logeert Jamie in de Groene Kamer. Ondanks dat hij stuntjes uithaalde bij zijn eigenaar toen hij gebracht werd, is hij nu de rust zelve. Hij moet toch altijd even laten weten wat hij er van vindt. Dus met veel bombarie laat hij dat zien, maar het is ook fijn om te weten dat hij nu heel relaxed hier op vakantie is. :-p Tukje hier, spelletje daar... frisse neus halen.... Weer tukje doen.... tijd voor knuffels en aaitjes.... spelletje doen... zeuren dat het eten niet snel genoeg wordt klaar gemaakt....  ;-p  nog een knuffeltje....
Jamie maakt graag gebruik van zijn speelpuzzel die hij van thuis heeft mee gekregen. Daarnaast verstop ik nog brokjes onder zijn teddybeer in zijn reismand, in het muizenspel en ook krijgt Jamie elke dag de Puzzel-UFO. De watte? Ja, de puzzel-ufo. Jamie is er super goed in. Het is een moeilijke puzzel die niet veel katten weten op te lossen maar Jamie draait er zijn poot niet voor om hoor. Hij bokst het speeltje door de kamer tot hij leeg is. Ik heb zelfs gezien dat hij hem oppakte en gooide! Alle brokjes stuiterden eruit! Jamie blij... :-D

GOEOEOEOEDE MORRUGUUUH!!! *kopje van Jamie*

Zo, eerst even ontbijten... 

Waarom doe je nu mijn brokjes hierin, 
dan moet ik zo moeilijk doen om te eten... 

Maar stiekem is het eigenlijk wel leuk om te doen... :-) 

Hier zitten ook brokjes in, zo geinig! 
Heb ze er zo uit hoor... :-p

Tijd om naar buiten te gaan toch? 

Yes! Lekkere frisse neus halen! 

Hmmm.... toch kouder dan ik dacht... 

Gauw weer naar binnen om te puzzelen... 

Ah kijk, de UFO ligt weer voor me klaar! 

Ik zal wel ff laten zien hoe dat moet... Zo, hatseflats door de kamer heen! 


***Englisch? Scroll down***
Naast Jamie logeert Bamboo. Hij vermaakt zich nog steeds heel erg goed in zijn kamer. Elke dag krijgt hij nieuw speelgoed om te ontdekken want een Sphynx moet dagelijks uitgedaagd worden natuurlijk. :-) Hij heeft een nieuw favoriet speeltje gevonden, de rups. Hij vindt deze helemaal geweldig en sleept hem graag door de kamer heen. Apporteren doet hij ook al heel erg goed. Je gooit een speelmuis door de kamer, hij vliegt erachteraan en komt hem weer terug brengen! Hij is zo slim! Bamboo vindt de nieuwe logeetjes aan weerszijde van zijn kamer niet zo heel interessant, de tunnels, balletjes, muizen en rupsje zijn veeeeeeel belangrijker. :-p Bamboo is niet buiten geweest, het is daarvoor veel te koud, maar hij mist er niets van, hoor! Vandaag is het hoog tijd dat Bamboo gewassen wordt. Het zal wel niet zijn meest favoriete bezigheid zijn, maar het moet toch even gebeuren... :-p Want hij is vies! Na het wassen staat er een heuse verassing voor hem klaar! Want vakantie moet leuk blijven, dus we maken er een feestje van met wat kip! Bamboo zal ook uitdelen bij de andere logeetjes natuurlijk.

Next to Jamie, we have Bamboo. He still having a lot of fun in his own room. Everyday he gets new toys to discover because a Sphynx has to be challanged every day! :-) He has a new favorite toy; the caterpillar! He loves it so much, he drags it around with him trough his room. Bamboo fetches also here. Trow a little mouse and he runs after it and brings it back. He is so smart! Bamboo finds his new neighbors not very interesting... The tunnels, little balls, mousies and caterpillar are more important to him. :-p Bamboo has'nt been outside because it's a little bit to cold, but he doens'nt miss it. Today it's about time he gets washed. It will not be his favorite time on his holiday but it has to happen! He is dirty! After his wash there will be a surprise for him. Because a holiday should be FUN! So we end the washing with a little party with some chicken! Bamboo will share his surprise ofcourse with the other cats.

Goedemorgen Bamboo! 
Good Morning Bamboo!

Tijd voor ontbijt! 
Time for breakfast! 

En nu weer aaitjes en spelletjes!
And now time for hugs and games! 

Ben ik wel goed in beeld?
Am I in the picture??

Kijk, deze muis apporteer ik!
Look, this mouse I fetch! 

Dan kom ik hem zo brengen! 
And then I bring it to you! 

En ik vind het altijd erg leuk om in de krabbelton rond te hangen. :-p
 And I like to hang around in the scratch-barrel... :-p 


En hier is mijn rups! Ik ben er gek op! 
And here is my caterpillar, i love it!

Ik apporteer de rups ook!
 I love to fetch the caterpillar too! 

Mijn vakantie is wel geslaagd hoor! 
My holiday is super fun!

Naast Bamboo logeren Manon en Louis. Ze moesten even wennen aan het pension en aan mij. Het was toch allemaal wel spannend hoor! De eerste dagen heb ik weinig van ze gezien, maar nu bemoeien ze zich overal mee, zoals het hoort. Eten? Mieieuw, mieuw! Oh, er komt ook geluid uit! Super tof!! Ze vinden de spelletjes die ik aan bied ook erg leuk, de roetsjbaan vinden ze tot nu toe het leukste. Het andere losse speelgoed en de kleedjes die ze te pakken krijgen, bergen ze elke dag netjes op in de krabpaal. Als ik speelgoed zoek, dan hoef ik niet ver te zoeken, want alles ligt daar netjes opgeborgen in de kleedjes van thuis. Ik haal alles er weer uit zodat ze er mee kunnen spelen, volgende dag ligt het er weer. :-p Zo houden we elkaar lekker bezig! Hahahaha!
Ze vinden het ook leuk om te spelen met de hengel met veertjes eraan. Als Louis hem gevangen heeft dan gromt hij alsof hij een enorme prooi gevangen heeft. En we krijgen hem ook niet meer terug dan... :-p Manon wil ook wel met de hengel spelen, maar is niet zo fanatiek als Louis, dus als ze hem zo bezig ziet, besluit ze soms om wat anders te gaan doen. Ik mag broer en zus gewoon aaien, ze gaan netjes op de bak (vooral als die net is schoon gemaakt), hebben de waterbak gevonden en ze eten als tijgers. Alles wat ik klaar maak in de keuken lusten ze. Ideaal! :-)

Kijk, ik ben in de kast geklommen! 

Ze zegt dat voor ieder een apart bakje is geserveerd, 
maar wij eten liever zo... :-p 

Oh, zo? Deze voor mij? 

En deze voor mij? 

Ah, de zon schijnt vandaag, daar maken wij even gebruik van! 

We spelen graag met de hengel met veertjes! 
We zijn er samen heel goed in! 

Ben ik wel goed in beeld?  Helleuw! 

Ja hoor, je zit prachtig in beeld... :-) 

En ik zal doorgaan tot ik het dingetje gevangen heb. 

Met z'n tweeen gaat het beter! 

Tegenover Manon en Louis verblijft Sofie. Sofie mag dagelijks naar buiten maar na 5 minuten buiten, springt ze gauw weer naar binnen. Ze vind het heerlijk, even een frisse neus, maar daarna wordt het te fris en ligt ze het liefste op haar stoel te slapen. Eten doet Sofie nog steeds goed, 's ochtend is ze een van de eersten die "Mrrrauauw" laat horen of ik even op wil schieten met dat ontbijt! Van kriebeltjes en aaitjes krijgt ze nooit genoeg, dus die krijgt ze dan ook aan de lopende band. Een spelletje doen, daar moet ze zin in hebben, maar een radijsknuffeltje met Catnip vond ze gisteravond wel een heel leuk idee! Jammer genoeg was het te donker om te filmen. De Radijs werd helemaal plat geknuffeld!

Even mijn ontbijtje opeten. 

En dan nu een aaitje... 

En nog een aaitje.... 

En buiten een aaitje... 

En nog een aaitje buiten... 

En weer een aaitje binnen... 

En een aaitje op de vensterbank....  

En een kriebeltje op mijn hoofd.... :-) Zo kom ik mijn dag wel door hoor! 

Nou, dat was het weer voor dit blogje! Ik hoop dat iedereen het leuk vond om de katjes te zien! Ik ga gauw weer terug, het is tijd voor de snoepjesronde!!

Groetjes en een aai van Geertje


Geen opmerkingen:

Een reactie posten