vrijdag 17 maart 2017

Muizen, tunnelkatjes en verenmonsters

Hallo allemaal!!

Ik heb weer veel leuke foto's kunnen maken van al het schorriemorrie hier in De Wilg!   ;-)  De vakantiestemming zit hier er goed in hoor! Elke ochtend een duet van Manon en Louis, een krakende Sofie die erbij inhaakt en Jamie als laatste uithaal maken ze me snel duidelijk dat het ontbijt geserveerd moet worden. :-p Fien en Bailey zijn (nog) te netjes daarvoor, ze zijn hier pas net, maar daar komt langzaam verandering in, de rest geeft het goede voorbeeld. :-p

Kom gauw! Lees en kijk mee! Wat spoken we hier allemaal uit?

We beginnen dit keer bij de oudste dame van het stel. Niet dat ze zich op de kop laat zitten hoor, Super Sofie in de Paarse Kamer! Tegenover ziet ze twee pluisstuiterballetjes die de hele dag door de kamer heen vliegen en naar buiten rennen. Nou, Sofie zal ze even laten zien hoe je lol moet hebben(!) Tamtadam! Daar hobbelt Sofie naar het luikje en struikelt half naar buiten (ze vergeet dat ze buiten een grotere stap moet maken). Daar buiten loopt ze stoer een rondje en gaat lekker in de zon zitten, al weer vergeten wat ze wel even zou laten zien. :-p Sofie eet goed, neemt haar medicijnen braaf en als ik met de speelhengels rondloop in het pension, geeft ze zelf aan of ze die dag zin heeft in een jaagpartijtje, of toch liever blijft liggen in de zon. De afgelopen dagen was het zulk lekker weer, daar heeft Sofie voor de volle 100% gebruik van gemaakt hoor! :-) Heeeeeerlijk!!! Maar af en toe het verendingetje door de kamer heen meppen is ook leuk!

Goedemorgen! :-D

Even snuffeltje!

Ja, ik weet zeker dat jij het bent... *snuf snuf*

Even lekker naar buiten

Hee, wat hangt er nu een arm uit het kattenluikje??

Hee, is het weer tijd voor foto's?

Ik wil er wel mooi op staan... Zoiets?

Of zo?

Genoeg gespeeld... weer even warm worden binnen

Kijk, nou, dat rare verendingetje is terug!!


Ik ga je grijpen!!! :-D En proberen op te eten! :'-)

Tegenover Sofie zat meneer Tommy in de Rode Kamer. Zat? Ja, hij is al weer thuis. Maar zulke leuke foto's kan ik niet laten liggen. Na een dagje wennen voor meneer Tommy, had hij door dat hij niet bij de dierenarts was beland, maar in een kattenhotel. "Oh, maar dat is grappig" hoorde je hem bijna denken. Tommy liet aan de andere katten eerst goed weten dat hij ze niet in de buurt wilde. Later had hij door dat ze niet eens in zijn buurt konden komen, zijn kamer was van hem alleen. "Helemaal ideaal" zei Tommy toen en het was tijd om relaxed door de kamer te rennen en voor spelletjes. De rode tunnel heeft geweten dat Tommy er was, die kreeg dagelijks de volle laag. :-p

Ontbijtje is geserveerd!

Daarna wat aaitjes...

En nog meer!

Hee, word ik gefilmd?

Zal ik er even mooi voor gaan staan?

Actiefotoooow!!

Kijk, er hangt hier een muisje!!

Gevangen!

Hee! Kom je weer bij me langs?

Leuk speelgoed hier! Tjoep!

Ik ben TUNNELTOMY!

KIEKEBOE!!

Ik heb de tunnel gevangen!!

Naast Tommy logeren Manon en Louis. Er is weinig (eigenlijk niets) meer te bekennen van de verlegen katjes in het begin. Ze zijn flink aanwezig, laten zich goed horen (zeker als het te lang duurt voordat ontbijt of speelgoed wordt gebracht)... :-p Ze zijn al een aantal dagen buiten te vinden in het mooie weer van de laatste dagen. Ze vinden het echt helemaal geweldig en je hoort ze beneden in het pension door de kamers bonken "kabonk, bonk bonk". Als ik dan ga kijken of het allemaal wel goed gaat, zie ik ze achter elkaar aan stuiteren, stoel op, stoel af, boomstronkje op, plankje af. Gaat dus prima hoor! :-p Verder is Louis zich aan het ontwikkelen als een geweldige jager. Zijn favoriete bezigheid is om alle vogels te volgen en te hopen dat er eentje de ren in vliegt. Ook speelgoed wat geluid maakt, of beweegt aan de hengel wordt echt gevangen, mee gespeeld, doodgemaakt en daarna naar 'het hol' gebracht (in de bruine krabpaal, in de doos of in de tunnel). Soms als het tijd is om te stoppen, krijg ik het speelgoed met moeite uit zijn bekje. In ruil voor een snoepje wil het vaak wel lukken. :-p Manon lijkt te lief voor al dit geweld, zij hangt, of eigenlijk drapeert zichzelf liever over iets (je schoot, de tafel, de krabpaal een plankje) heen zodat ze aan alle kanten geaaid kan worden. Spinnen kunnen ze beiden als de beste!! In je armen hangen als een vaatdoek zijn de ook kampioenen in. Hahahahaha!! Eten is geen probleem hoor, ik moet eerder goed opletten dat ze niet teveel naar binnen werken en ze aan het eind van de vakantie naar huis gerold kunnen worden. Hahaha!

 

Goedumorruguuuh!!

Tijd voor aaitjes!!

 
Meer!!!

En nog meer.... :-D

Kijk nou wat ik gevonden heb, het maakt geluid...

Ik heb hem!!

Van mij, ik breng hem naar mijn hol...

Wat heeft Louis daar in de doos???

Oh, Manon vindt het touwtje van de camera interessanter.

Hebbes!

Dan leg ik mijn prooi wel in mijn andere hol...

Gaan we naar buiten? Ik sta er al klaar voor!

Tjoep! Hup naar buiten!

Vet cool hier!

Zit daar een vogel??

Oh, nee, toch niet....

Misschien zit daar een vogel??
 
Dan komen we nu aan in de Blauwe Kamer. Hier logeren Fien en Bailey, ze moesten zoals alle nieuwe logeetjes wennen aan het kattenpension. Waar waren ze nu eigenlijk beland??? Na wat uitleg van mij, een rondleiding in de Blauwe Kamer en een uitgebreid overleg over het eten wat geserveerd word en de vissen als televisie, kwamen Fien en Bailey tevoorschijn. Ze zien inmiddels overal de lol van in en er wordt wat afgespeeld! Bailey is gek op de blauwe roetsjbaan waar hij veel gebruik van maakt. Fien zit liever in de tunnel, op muizenjacht. Ze eten allebei goed en vanaf dag een hebben ze het toilet ook gevonden. De waterbak was nog even wennen, dus het kleine waterbakje van thuis was welkom in hun kamer. :-) Bailey heeft me ook al geholpen bij het voeren van de vissen. Fien vindt die rare natte dingetjes niet zo interessant. Zij wil liever geaaid en geknuffeld worden, wat ik natuurlijk graag doe! :-) Tijdens de snoepjesronde zit Bailey al netjes te wachten bij de deur en Fien steekt haar kopje uit het huisje waar ze graag in ligt. Ze beginnen te wennen aan de routine van het pension, en dat is belangrijk. :-) Ze binnenkort buiten op onderzoek uit. Dat wordt reuze gezellig daarboven!

Goeiemorruguh, ben net wakker, hoor!

Ik was al wel wakker hoor!

Kleedje van thuis op de stoel is wel fijn!

Zo, Bailey, nu wel wakker?

Jawel hoor!!  Mag ik helpen vissen voeren?

Eerst inspectie vissenvoer... is het wel vissenvoer?

Ja, het is goed gekeurd! Bedankt Bailey!

Wel cool die visjes, zou ik ook visjes voor mijn verjaardag mogen?

Hoi, Fien! Alles oké?

Volgens mij wel... :-p

Fien heeft er wel lol in!

Leuk deze Roetsjbaan!!

Wat ben je aan het doen Bailey?
 
Ik zit graag in de tunnel! :-)

Stoer hè? Ik pas hier zo door heen!

Hoi Bailey! Hoi Fien!

Aaitje voor Fientje!
 
Bailey gaat liever spelen met de nieuwe speelbal!
 

Maar Fien wil eigenlijk ook wel mee doen! :-p  Het is een leuk balletje dus... :-p

Als laatste maar zeker niet de minste, Mister James... Nee Meneer Jamie natuurlijk! Jamie is weer lekker bezig geweest. Ik was al twee dagen de speelUFO kwijt. (Ik had hem toch weer afgewassen? Ligt hij toch nog bij Jamie?) Dus ik zoeken op mijn handen en knieën... niets... En Jamie lachen natuurlijk. Elke keer weer zoeken, ik op mijn buik door Jamies kamer, Jamie kwam nu helemaal niet meer bij... Uiteindelijk had ik hem weer gevonden, helemaal achter de mand gepropt. Stille hint van Jamie dat hij niet meer moeilijk wil doen, graag brokjes geserveerd in een bakje alstublief.... :-p In ruil voor de UFO kwam ik toen maar aanzetten met een hengel... "Wat moet ik DAAR nou weer mee" dacht Jamie. "Het is niet eens eetbaar". Niet verder dan wat geïrriteerd slaan naar de veertjes kwamen we niet. Oké, dan maar weer een voerpuzzel erbij pakken... :-p  Hahaha!! Het is me er eentje hoor! Hij is blij dat er andere katjes buiten te vinden zijn. Normaal zat hij niet echt veel buiten (toen was hij nog alleen buiten) maar hij vindt het stiekem wel grappig om naar die pluizenstuiterballen te kijken. Hij blijft natuurlijk een heel eind uit hun buurt, stel je voor... Maar je ziet hem kijken en erover nadenken... "Was ik ook zo vroeger??" Whahahaha! Maar goed, hij is gelukkig vaker buiten te vinden, lekker frisse neus halen, beetje bijkleuren in de lentezon! :-p

Hee!! Wat doe jij daar?

Kom eens naar binnen!

En wel nu!!

Ben je daar eindelijk... :-p

Nu lig ik te lekker, kom zo maar terug... :-p

Wat heb je nu mee genomen?

Vervelend verendingetje! Ik ga je grijpen...

Hmm... niet eetbaar...

Zeg.... heb je nog wat eetbaars mee?!?

Denk je nu echt dat dit KnuffelRadijsje eetbaar is?
Je bent niet goed wijs, hoor...

Dan maar even buiten een frisse neus halen hoor..

*snuf snuf snuf*  volgens mij ruik ik duif....


Nou, dat was het weer voor dit blogje. Ik hoop dat jullie het leuk vonden om te lezen en te zien. We vermaken ons prima hier! :-p Ik ga weer naar buiten naar het pension, tijd voor snoepjes!! :-)

Groetjes en een aai van Geertje

Geen opmerkingen:

Een reactie posten