donderdag 20 april 2017

Hutten bouwen, lente zon opslurpen en paaldansen....

Hallo allemaal!

Nou het is eindelijk zover hoor! Ik heb me erbij neer gelegd... sommige katten willen gewoon niet op de foto. Ik kan ze moeilijk met een strikje op hun hoofd mooi neer zetten in de kamer voor een foto voor thuis. Hahahaha!! Zo werkt het natuurlijk niet! Hahahaha! Nou ja, laten we gauw beginnen! Hoe gaat het met iedereen?

We beginnen bij de Paarse Kamer. Coco logeert in deze kamer, dit is haar vaste kamer, dus ze wist gelijk waar ze was en hoe alles werkte. Helaas kan ze eventjes niet naar buiten, want alles wordt geverfd buiten in de Tuinkamers aan de slootkant. Maar of ze het echt mist? Ik heb niet dat idee... Coco eet goed, gaat netjes op de bak en wacht braaf tot haar vakantie voorbij is. Zoals altijd. Snoepjes neemt ze gelukkig wel aan van me. Ene een traktatie van vis slaat ze ook niet af hoor! :-D Ze had geen zin in een spelletje met de hengel, ik dacht, ik probeer het weer eens. Maar nee, niet aan haar besteed... :-p Ze zal blij zijn als haar personeel haar weer op komt halen, denk ik zo. :-p Gelukkig wilde ze een beetje mee werken aan een fotoshoot, ze probeerde zelfs een krabpaaldansje erin te gooien... :-p  Hihihihi!

Hè..... moet ik nu weer op de foto??

Nou, vooruit, een close upje dan maar... Ben ik in beeld? 

Poging tot krabpaaldansen voor de foto?? 

Zie ik er zo goed uit? 

In de Rode Kamer logeren Pinda en Kitten. Het gaat heel erg goed met Pinda en Kitten. Pinda heeft helemaal zijn draai gevonden ondanks de enge buurkatten. Die zijn niet zo eng meer hoor, want hij heeft door dat ze niet bij hem in de buurt kunnen komen. Kitten had in het begin even moeite met alle nieuwigheid, daarom had ik een holletje achter de stoel voor haar gemaakt. Ze maakte er dankbaar gebruik van. Na de eerste nacht heeft ze nooit meer naar haar veilige holletje omgekeken, want ze had het niet meer nodig. Kitten zit overal, op de planken, op de krabpaal, op Pinda (oh nee dat wil Pinda niet) en daarna in de tunnel. Pinda is ook niet meer boos op Kitten gelukkig, ze zijn weer goede maatjes. Als ik aan het schoonmaken ben in de kamer, druipt het zweet me van de rug, want ik wordt vergezeld door een super warme Pinda-Sjaal. Hij vind het geweldig als ik veeg en kleedjes recht leg. Zodra ik ga zitten voor een knuffel, is het niet leuk meer op mijn schouders en gaat hij wat anders doen.
Ze mogen al lekker naar buiten. Pinda vindt het wat eng, want buurman Simba is toch wel heel groot, en hij kijkt je ook zo lang aan.... Kitten die hobbelt vrolijk voorbij en vergeet te kijken naar 'enge' buurkatten. Want het is veel leuker om in de tunnel te spelen buiten. :-p Ze zijn beiden altijd in voor een spelletje, de hengel is geliefd. en Kitten is helemaal in haar element met de hut die we samen gebouwd hebben. Maar Pinda duikt liever in de puzzels die we hier beschikbaar hebben. Ik hoef niet veel uit te leggen, de plastieken had hij zo door, de houten van Handerij moest hij even over nadenken en is hij langer mee bezig. De bekertjes heeft hij nog niet door na wat uitleg, dat is een leuke om die later uit te vogelen.... :-) Kitten houdt (nog) niet van puzzels, ze is te druk met de poot van Pinda vangen die door de puzzels een schiet, dat is ook veel leuker natuurlijk, dat snap ik ook wel... :-p Ik heb genoeg foto's kunnen maken van dit fotogenieke duo, kijk maar mee...

Kijk nou, ik zit in de zon!!

Ik ben heel erg stoer, ik ben zelf hierop geklommen.

En ik durf ook gewoon over de plank te lopen!

Zo, mijn ontbijtje is op! 

Ik heb te druk met spelen voor een ontbijt.... 

Pindaaaatje, tijd voor aaitjes! 

Ik speel liever een spelletje met de hengel! 

Oh, maar dan doe ik ook mee hoor! 

Ik heb hem gevangen! 

 
Ze zeggen dat ik raar klim en spring.... Valt toch wel mee?? :-p 

Ik heb de veertjes gevangen! 

Oh, nou vliegen ze weer weg.... 

Nee hoor, ik heb de veertje hier gevonden!! Maak je nu een foto van mijn kont?!?

Voerspelletje? Altijd voor in!! 

Deze is ook geinig! 

Kijk, deze is apart.... 

Maar ik heb hem wel door hoor.... 

Kijk, dit is de hut die ik heb gebouwd met een 
beetje hulp de mevrouw die hier eten uit deelt. 

Kijk zo ga je erin... 

En nu zit ik in mijn hut, zie je? 

Hee, deze kende ik ook nog niet. Draai er mijn poot niet voor om... 

Hee, deze is moeilijker.... Even kijken hoor... Ik ruik wel wat lekkers... 

Oh zo... Even pielen.... 

Ik wil ook even kijken! 

Kijk, ik heb het voor elkaar. Deze is leuk!! 

HEE!!! Ben ik ook nog in beeld? Je fotografeerd alleen Pinda en de puzzels!!
Echt niet... 

Want hier weer een foto van Kitten.... In de nieuwe grote tunnel... :-p
Oke, dan is het goed! 

Hoezo ik spring raar.... Echt niet... 

Ik wil graag hier zitten, lekker in de zon... 

Naast Pinda en Kitten logeren Simba en Blacky. Ik ken ze als rustige jongens, maar de start van hun vakantie was alles behalve rustig. Nu we Simba hebben kunnen helpen, zijn we overnieuw begonnen. Simba is namelijk zijn rustige zelf weer. Zijn gezicht is ontspannen, hij ziet er echt content uit. Goed teken, de medicijnen doen hun werk. Ook Blacky vertrouwd er weer op dat hij geen snauw krijgt van de grote vriend als hij in de buurt komt, dus hij beweegt zich nu rustiger door de kamer. Blacky is altijd in voor een spelletje en die doen we dan ook, hij heeft het puzzel-eitje opgelost en de veertjes aan de hengel wilde hij ook wel vangen. Simba had geen zin om in beweging te komen, doe niet zo raaaaar.... waarom zou ik moe worden om een bundeltje veren te vangen. Belachelijk gewoon. Simba is erg blij dat hij naar buiten kan, leek me ook een goede afleiding. Ik zie hem vaak heerlijk buiten zitten op een van de planken, alsof hij zijn rijk overziet.
Simba krijgt inmiddels veel natvoer (speciaal even voor hem gekocht want ons Animonda blikvoer vindt hij niet te pruimen) en weinig brokken. Ik zie hem elke dag kleine plasjes doen en dat is ook een goed teken. Ook Blacky eet goed en gaat netjes op de bak. Ik moet dagelijks veel schoonmaken want ze hebben twee open kattenbakken staan inmiddels. Dus heerlijke puinhoop elke ochtend. Whahahaha!! Ik heb leuke foto's kunnen maken, kijk gauw mee!

Hellooow!! Voel me stuk beter!! 

Ik krijg heel veel prutje eten... Lekkerrrrr!! 

Heb je nog wat lekkers???? 
Hoe werkt dit ding??? Omgooien werkt niet.... 

Oh zo!! Ik heb het opgelost! Jummie, snoepjes voor mij!! 

Mogen we naar buiten?? Ja! 

Ah fijn!! 

Kijk nou, er lopen daar dikke vogels.... 

Ik zie geen dikke vogels... Ik kijk liever naar vlinders... 

Verendingetje!!! IK ZAL JE KRIJGEN! 

Hij vliegt best hoog.... 

Hebbes!! 

Oh toch niet.... 

Dit is mijn lievelingsplekje, lekker naar buiten kijken! 

Wij slapen vaak zo... Heeeeeeerlijk! 

We komen nu aan in de Blauwe Kamer. Voorzichtig lopen hier, want hier woont Koningin Yana. Yana is hier al vaker geweest maar haar nieuwe huisgenootje Vaganza nog niet. Vaganza moest wennen, maar omdat ze Yana zo rond zag hobbelen, helemaal in haar rol als Koningin, besloot ze dat het hier toch niet heel erg kon wezen. Yana zorgt ervoor dat Vaganza alleen beweegt wanneer zij dat toestaat. Gelukkig weet Vaganza goed hoe ze moet omgaan met Koningin Yana. Gewoon een buiging maken en wachten tot ze niet meer op je let. :-p Natuurlijk houd ik me aan de regels van de Koningin. Bij binnenkomst eerst de Koningin uitbundig begroeten, daarna pas Vaganza. (Vaganza vindt dit best, hoor, ze doet vrolijk mee in het toneelspel). Ook eten moet ik eerst voorschotelen aan Yana, daarna aan Vaganza. De dames eten allebei erg goed, gaan netjes op de bak. Ze zijn beiden blij als het luikje naar buiten weer open gaat. Hiervoor hebben ze een rooster ingesteld, 's ochtends gaat Yana eerst naar buiten, zodra zij weer naar binnen komt, dan mag Vaganza naar buiten. En Yana zet geen poot buiten als het gepeupel buiten is, wat denk je wel... :-p
Gelukkig zijn beide dames in voor een spelletje met de hengel. Ook de rode muis van Jip hebben we tevoorschijn gehaald om mee te spelen, hij blijft toch van hen. Yana vond de witte pluismuis eigenlijk leuker dan de rode zonder staart, mag ook. En Vaganza heeft voorkeur voor veren. :-) Genoteerd!! :-) Kom even kijken naar hun fotootjes!

Hee, een verendingetje! 

Geef maar, ik grijp hem wel! 

Ik ben er vet wel goed in! 

Dat verdiend een aaitje!!! 

Doe mij dan ook maar een aaitje! 

Ja zeg... Ga je Vaganza nu aaien? Ik ga dan hier zitten mokken hoor!! 

Ik wil dat verendingetje ook wel eens vangen... 

Kijk nou, ik ben super lief!!! 

Ik wil knuffels!! Maar niet teveel!! Toch ook weer wel!!! 

Sta ik zo mooi op de foto voor thuis?? 

Oh yes, gaan we weer een hut bouwen??

Ik zit in de hut!! Zie je mij???

TADAAAA!!!! Hier ben ik! 

Ik wil niet in de hut hoor... Gaan we nog wat spelen? 

GEVANGEN!!! Yes! 

Da verdiend ook een aaitje!!! 

Ik ben vet wel stoer!! 

Kijk nou, ik Vaganza, weet hoe dit puzzel-eitje werkt!! 

Als laatste in de rij hebben we Lola. Lola logeert hier voor het eerst. Ze begon in de onderste verdieping van de krabton. Inmiddels zit ze onder de bank. Ik had al zo'n vermoeden dat dat haar plekje zou worden, dus ik had er al een kleedje neergelegd. Veel prettiger dan met je buik op de koude vloer, toch? :-) Lola eet lekker al haar eigen brokjes. Maar omdat het vakantie is, mocht Lola ook wat van de brokjes van het pension proberen. Ik verwachtte dat ze die niet zou eten, liever de veilige brokjes van thuis. Maar nee, vannacht heeft ze alle pensionbrokjes opgegeten en haar eigen eten laten staan(!) Bijzonder! Ik heb al wel contact met Lola kunnen maken met een vriendelijke 'slow-blink*' maar verder dan dat zijn we nog niet gekomen. Maar dat komt wel goed, ik denk dat ik mijzelf morgen voorzichtig voor ga stellen als Lola het goed vindt. Want de hele vakantie onder de bank is ook niet gezellig. Ik denk dat dat wel goed komt, hoor! :-D Ik heb wat fotootjes kunnen maken, niet veel, niet spectaculair, maar Lola in haar waarde laten is belangrijker, toch?? :-D

Hallo! Ik zit hier prima! 

Kom je dichterbij? Oh... voor een foto... Dat mag... 

En nu zit ik hier, ik vindt het prima.... 

*uitleg 'slow blink'

En dan hebben we nog ander leuk nieuws! Afgelopen Tweede Paasdag hebben wij geen kuikens of konijntjes over de vloer gehad, maar ratjes! Onze damesgroep van vier ratjes werden steeds ouder na 2,5 jaar, we hebben helaas drie van de vier moeten laten gaan. Oma rat is er nog maar nu inmiddels met pensioen.
Wij verwelkomen; Pablo, Diego en Picasso in het kattenpension! Ze moeten nog wel wat leren want ze zijn nog jong, maar dat komt helemaal goed! :-)

Wauwie! Is dit mijn nieuwe huis???

Spannend! Vet wel groot nieuw thuis! 

Ah, de voerbak, het belangrijkste hebben we gevonden! 

Zo, dat waren katjes (en ratjes) op een rijtje. Ik hoop dat iedereen het leuk vond om hun fluwelen viervoeter(s) in actie te zien. De vakantie zit hier wel goed hier hoor! Ik hoop bij u ook!

Groetjes en een aai van Geertje

Geen opmerkingen:

Een reactie posten