donderdag 27 april 2017

De Ultieme Chiller, Rustzoekers en toch nog één avonturier!

Hallo, hallo!!!

Kent u de verschillende types van vakantiegangers? Zoals bijvoorbeeld 'De Ultieme Chiller' of 'De Rustzoeker', 'De Avonturier' of de 'Backpacker'of misschien de 'Cultuursnuiver' of 'Het Feestbeest'. Iedereen weet van zichzelf wel wat voor type vakantieganger hij of zij is. Maar wist u dat katten ook in types in te delen zijn? Vorige week hadden we sowieso twee kamers met 'Feestbeesten' en een aantal 'Cultuursnuivers' en wat 'Avonturiers'. Dat betekend dus veel drukte, veel zingen en dansen. Als we nu kijken naar deze week, is het een wereld van verschil!! Deze week hebben we alleen maar 'Ultieme Chillers', Rustzoekers' en misschien één 'Cultuursnuiver'. Ik moest dus eventjes omschakelen hoor... :-p Vorige week veel spelletjes en dansjes uitgevoerd voor de gasten. Deze week keken ze me raar aan toen ik aan kwam lopen met mijn feesthoed, slingers en ballonnen en een ingestudeerd dansje. "Wat moeten we daarmee". De één liep weg en ging in de zon liggen, de ander draaide zich nog even om in haar mandje... Oké, ik heb het begrepen! :-p Tijd voor relaxte muziek, massage hier en daar en een zacht briesje door je vacht, even uitrekken en verder slapen. Af en toe de katten omdraaien anders kleuren ze maar aan één kant natuurlijk... :-p Er is dus ook niet heel veel te schrijven, maar ik ga me best doen! :-D

Fijne Koningsdag!! 

We beginnen met Lola. Lola heeft haar draai gevonden hier in het pension en ik heb me helemaal aan haar aangepast. De kattenbakkap moest eraf, want ze durfde niet zo goed in haar toilet. Dat is opgelost. Lola zit graag onder de bank maar ze is erg blij dat haar familie haar mandje heeft meegenomen, want daar ligt ze ook graag in. Lola eet vrolijk van alles wat ik haar voorschotel. Snoepjes onder de bank, brokjes op de bank. Lola heeft haar regels duidelijk uitgelegd.
Gelukkig het ik meer contact met Lola kunnen maken en mag ik haar aaien. Maar alleen als zij dat wenst en hier houd ik me natuurlijk aan! Lola heeft een fijne vakantie hier, hoewel ze wel een klein beetje heimwee heeft, vertelde ze me stiekem. Maar na wat aaitjes, voelde ze zich al wat beter. :-)

Hoi, wat kom je dit keer doen in mijn kamer? 

Ja, ik ken jou wel, je brengt het eten! 

*snuf snuf snuf* Wat heb je nog meer bij je? Een camera? 

Tijd voor aaitjes, goed plan! 

Ik ben blij met mijn eigen mandje! 

Ik lig er graag in! 

Ik vermaak me prima hier hoor! 

***SLOW BLINK***

Hieperdepiep Hoera! 

Naast Lola logeren Cooper en Morris. Cooper is hier vaker geweest en leek alles te herkennen. Zijn kleine vriend moest natuurlijk nog even wennen aan alles, want hij is hier nog niet eerder geweest. Morris wil graag wat aandacht, is in voor een spelletje, maar kan soms nog schrikken van bijvoorbeeld iemand die langs loopt met een bergje kattenwas. Dan duikt hij weer veilig onder de stoel, krukje of achter de mand. Hij heeft een veilig huisje gevonden op de krabpaal waar hij vaak zit te kijken naar alles wat hier gebeurd.
En Cooper? Spelletje doen? Cooper slaat één keer naar de hengel en dan is hij het eigenlijk al weer zat. Ik weet dat ik hem heel blij kan maken met een snoepje. Die verstop ik dan ook hier en daar in de kamer en dan gaat hij vrolijk ze allemaal zoeken. Moeite met zoeken heeft hij niet hoor! Zijn neus doet het prima!! Natuurlijk mag Cooper ook lekker naar buiten. Morris durft (nog) niet naar buiten. Het is niet heel lekker weer. Achter het raam in de zon is het heerlijk, buiten staat er een koude wind, dus Cooper haalt wel even een frisse neus, maar is daarna weer binnen te vinden. Geen probleem hoor! Het is zijn vakantie, hij mag lekker doen waar hij zin in heeft. :-)

Kiekeboe!

Ow, een aaitje geven mag wel hoor! 

Voel me in dit huisje prima!!

Ontbijt heeft gesmaakt hoor! 

Wat heb je daar bij je? 

Ik kom toch ff bij je kijken.... Stiekem... :)

Ik zit graag overal, zo kan ik lekker alle 
zonnestralen van de dag opnemen!! 

Kijk nou, dit is een grappig dingetje! 

Wat heb je daar???? 

Super tof! Een groene verendingetje! 

Ik heb hem!! 

Oh, toch niet... 

Gaan we verder spelen?? 

 Kijk ik heb hem gevangen!!! 

*snuf snuf* Best koud buiten... 

Dan maar een spelletje doen?

Nou vooruit, één keertje dan... 

Klaar met dat rare verendingetje, tijd voor een aaitje!! 

Er is er een jarig, hoera, hoera! 

Na de Blauwe Kamer gaan we gauw verder met de Rode Kamer. Hier zit een oude bekende, meneer Spencer! Nou, hij weet hier van de hoed en de rand, dus dat zit wel goed. En of we hem even snel naar buiten wilde laten... JAH? :-p Het kon niet snel genoeg. Ondanks regen, harde, koude wind, hagel... Cap'tain Spencer blijft buiten het fort beschermen... :-p
Hij heeft ook al zijn oude trucjes opgepakt waarvan één is dat hij, nadat je zijn kattenbak schoon hebt gemaakt en naar de volgende kamer gaat, zijn bak weer 'gebruikt' waardoor je weer gelijk terug loopt om z'n toilet nog een keertje te doen. En dan blijkt hij alleen maar te hebben gegraven in de bak. Slim trucje om extra aaitjes te krijgen! :-p Grapjas!! Hihihihi! Spencer vermaakt zich prima hier. Hij vindt het alleen jammer dat er zoveel 'Rustzoekers' en 'Ultieme Chillers' momenteel zijn. Niemand heeft zin in een praatje met hem... :-s Maar gelukkig heeft hij ons nog. Hij praat ons de oren van het hoofd elke dag... :-p Hihihihi!

Hallo! Ben je daar weer?

Eerst aaien, dan mag je verder lopen!

Kiekeboe!!

Tijd voor het ontbijt! 

Dat was lekker!

Huh?? Wat is dat? 

Wacht even, daar zittie weer! 

Bijna.... 

....hebbes!! 

Waar is het nou? 

Dan maar even lekker naar buiten... 

Het regent wel wat... 

Maar dat kan ik aan.... 

....want ik ben Cap'tain Spencer!!! 

En ik speel graag met deze rode bal... :-p 


Tweeeee violen en een trommel en een fluit! 

Tegenover Spencer logeerd Yoda. Yoda moest heel erg wennen aan het kattenpension. Hij vond de andere katten een beetje eng. Gelukkig heeft hij door dat de kamer waar hij in logeert, helemaal van hem is en dat daar geen andere katten kunnen komen. Yoda eet gelukkig goed, gaat netjes op de bak maar liever niet naar buiten. Yoda heeft de eerste dagen onder de stoel gebivakkeerd, inmiddels op de stoel en vanochtend voor het eerst in het raamkozijn(!) Super knap van Yoda! Yoda is een rustige vent, heeft altijd zin in aaitje, maar verder geen gedoe hoor... Oh, maar snoepjes, daar mag ik hem voor wakker maken! :-D

Kijk mij hier zitten! Vet wel cool! 

Aaitje mag altijd! 

Leuk om hier naar buiten te kijken!

Maar hier lig ik ook erg graag een dutje te doen. 

Aaitjes, ik krijg er nooit genoeg van! 

Hoi, wat kom je doen met die camera? 

Aha, aaitjes en foto's voor thuis maken! 

Daar ben ik wel voor in! 

Dit raamkozijn is leuk! 

Mijn vakantie zit wel goed, hoor! 

Waar is de verjaardagstaart?? 

Als laatste in de rij, mooie madame Musa! Musa kende mij, haar kamer en het pension al. Toch had ze even tijd nodig om te wennen. Gelukkig na een dagje kwam gezellige Musa weer terug. Ze vroeg gelijk of ze naar buiten mocht, want dat vindt ze heeeeerlijk! Lekker een frisse neus halen! Dat mocht natuurlijk, even tussen de buien door.
Musa eet goed, gebruikt de bak en heeft de waterbak weer gevonden. Ze zit graag op de praatstoel en ik praat vrolijk terug. Ze heeft altijd mooie verhalen te vertellen, dus ik ben blij dat ze weer even hier op vakantie komt!
Musa had een heel mooi kaartje gekregen omdat ze hier op vakantie ging. Ze was hier zo blij mee dat ze aan mij en aan Yoda heeft gevraagd of we zelf ook een kaartje mochten maken. Ik heb daarom mijn knutselspulletjes meegenomen naar het Kattenpension en we zijn aan de knutsel gegaan. Er ligt nu een prachtig kaartje op het jongste baasje van Yoda te wachten. Musa, Yoda en ik hopen dat ze het kaartje mooi vindt!

HAALLLLLLOOOOO!!!! 

Hoi Musa.... :-)

Wanneer gaan we naar buiten??

Want buiten ga ik in de boomstam hangen, zo op deze manier! 

En dan zo rollen door het gras... 

Gaan we? Gaan we?? 

Ja Musa, ga maar lekker naar buiten! 

Kijk hoe tof, ik ben in de boom geklommen! 

Hee, wat doe je daar? 

Foto's maken, ik zie het wel! 

Sta ik er zo mooi op? 

Hee... een touwtje! die ga ik vangen! 

Kijk, dit is mijn buurman; Yoda! 

Feestje!! 

Nou, dat was het weer voor dit blogje. Ik ga weer even de katjes omdraaien op hun dutjes-plekje.  Kijken of ik ze nog kan verblijden met een snoepje of  misschien een glaasje water? Alles om deze all-inclusive vakantie tot een succes te maken!! Daarna komen de oranje tompoezen op tafel!

Ik wens iedereen een super Koningsdag! 

Groetjes en een aai van Geertje!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten