woensdag 10 mei 2017

Lekker laaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaang weekend!

Hallo allemaal!!

High speed blog maken dit keer! Want veel katjes komen een lang weekend logeren dit keer! :-D Het is wat minder weer (koude wind) dus de katten zitten liever lekker binnen. Maar binnen is ook genoeg te doen! :-) WHOEPIEIE!!!

Laten we gauw beginnen! Hoe gaat het met iedereen? We beginnen in de Groene Kamer. Hier logeren Terror en Demon. Deze lieve zusjes logeren hier voor het eerst dus het is even wennen voor ze. Vooral Demon weet niet zo goed wat ze van het kattenpension moet vinden. Ze zit het liefste op de tafel aan het plafond of op de plank. Lekker hoog, lekker veilig. Gelukkig wil ze wel eten, liefste de brokken. Terror maakt er meer een spelletje van en zit graag in de bovenste etage van de ton. Kiekeboe spelen lijkt haar favoriete spelletje. Ze komt er graag uit voor een knuffeltje, lekker eten of om te kijken of ik het toilet wel goed schoon maak. :-p Kortom, ze doen het echt geweldig voor de eerste keer!!

KIEKEBOE!! 

Je had me niet gezien hè?

Of toch wel? 

Ik zit liever hier alles in de gaten te houden... 

Of hier, hier is het ook goed. 

Ja, een aaitje geven mag wel! 

Ik kom even uit mijn tonnetje om rond te kijken! 

Wat ben je aan het doen?? 

Tijdens het wachten maar even mijn nagels scherpen... 

Joepie! Aaitjestijd! 

Naast Terror en Demon logeert meneer Tommy. Hij kent hier het pension al, dus echt tijd om te wennen had hij niet nodig. Ik beeld me altijd in dat als Tommy een wilde kat was geweest, we hem altijd terug kunnen vinden in de bomen. Hij zit zo graag hoog in de kamer. Op het tafeltje en de planken. Ik kan hem alleen aaien als ik zelf op de stoel klim... :-p En dat vindt hij wel grappig, een klimmend mens. :-p Tommy geniet van het eten dat ik elke dag kom brengen, heeft al een frisse neus gehaald maar kwam daarna toch liever weer binnen liggen. Tommy wil ook graag helpen met het voeren van de visjes. Nou, eigenlijk heeft hij meer interesse in het vissenvoer, dat schijnt erg lekker te ruiken... hihihihi! Volgens mij is Tommy zijn vakantie goed begonnen! :-)

Goedemorgen meneer Tommy! 

Jij ook hallo!! 

Zo, wat gaan we doen vandaag??

Aah... aaitjes... 

En kriebeltjes! De dag is goed begonnen! 

Oeh, mag ik even snuiven??? 

Mag ik geen vissenvoer? Dan maar een brokje... 

Ik eet netjes mijn bakje leeg elke dag! 

En daarna lekker naar buiten! 

Inmiddels al weer lekker thuis, in de Gele Kamer zaten Joppie en Geppie. Geppie vindt het allemaal wel geinig in het kattenpension. "Zullen we een spelletje doen?" lijkt hij steeds te zeggen. :-) Hij is inderdaad altijd in voor een spelletje!
Joppie had er niet zo'n zin in vakantie deze keer. Hij zat liever in de bruine krabpaal, ik heb hem wel gefilmd, hij lag er zo lief bij. Maar alle foto's zijn te donker geworden. Niets op te zien behalve een neusje. Joppie had een beetje mot met de buurman, want die was door de muur steeds moppen aan het vertellen. Hele flauwe, vond Joppie. Geppie moest wel lachen wat hem niet in dank werd afgenomen. Joppie hup van de kast af, gaf Geppie een tik en daarna gauw weer in de krabpaal.
Even buiten een frisse neus halen, maar toch weer naar binnen. Was het de koude wind? Of buurman met z'n flauwe mopjes? Wie zal het weten?
Gelukkig aten beide mannen goed, de kattenbak werd gebruikt, waterbak is gevonden en zo werd het toch nog een leuke vakantie! :-)

Zo, even alles onderzoeken hoor! 

Staat het luikje naar buiten al open?

Goeiemorgen! Gaan we spelletje doen???

Eerst een snoepje? Oh, ook een goed idee!!

*snuf snuf* heb je de camera weer bij je? 

Ja dus... kan die buurman even ophouden met z'n mopjes?

Jeeej!! Spelletje doen!! 

Ik heb hem te pakken!! 

Oh toch niet... 

Yes, ik heb hem! 

Ik ben vet wel goed in spelletjes! 

***Englisch? Scroll down to next paragraph***

In de Rode Kamer logeert Bamboo die graag mopjes verteld de hele dag. Hij ligt de hele dag dubbel van het lachen. Een echt puber sphynx dus. Hij verbouwd zijn kamer elke nacht vakkundig, dit zou wel eens zijn nieuwe carrière kunnen worden! En elke ochtend verbouw ik de kamer weer zodat er nieuwe dingen te ontdekken zijn. Bamboo is ook al lekker buiten geweest op een ochtend dat het zonnetje scheen. Ik hem hem ingesmeerd met zonnebrandcreme en huppakee, lekker naar buiten! Maar de held op sokken wilde alleen naar buiten als ik hem daar zat op te wachten. Alleen naar buiten, durfde hij niet(!) Hihihihi!
Ik ben met Bamboo ook druk aan het puzzelen. Hij is een meester in puzzelen (ondanks dat hij een korte aandachtsspanne heeft) want hij heeft ze bijna allemaal opgelost! Puzzeldiploma behaald!! :-) Bamboo is ook erg blij dat hij zijn rupsje weer heeft gevonden hier in het kattenpension. Die lag speciaal op Bamboo te wachten aangezien hij die helemaal geweldig vindt. Hij kan de rups zo goed apporteren. Zelfs als ik hem hoog in de kamer op de kast gooi, dan haalt hij hem zo op! Hij vindt het een super leuk spelletje! Bamboo vermaakt zich uitstekend hier in de Rode Kamer!

In the Red Room, we have Bamboo. He loves to tell his little jokes. The whole day we hear him laughing out loud. He is really a fun adolescent sphynx! He refurbished his room every night, he is so good at it, this could be his new career! And every morning I rebuild the room so that there are new things to discover. Bamboo has also been outside on a morning that the sun shone. I covered him with sunscreen and hup, he can go outside! But the little hero just wanted to go outside when I sat there waiting for him. He did not dare to go outside on his own... Little hero.... Hihihihihi!
I'm also playing with the feedingpuzzles with Bamboo. He mastered all different kind of puzzles (despite having a short attention span). Puzzle Diploma achieved !! :-)
Bamboo is also very happy that he found his caterpillar here in the cattery. The toy waited for Bamboo to return, because he loves it so much. He can fetch the caterpillar very well. Even if I throw it high in the room on the cupboard, he will fetch it! He likes to fetch it, it's a fun game! Bamboo is very happy here in the Red Room!

Hoi! Kom je me filmen??
Hey, are you filming me??

Ben ik nu goed in beeld? 
Am i in the picture now? 

Kijk, hier verstop ik mijn speelgoed. 
Look, i hide my toys in here... 

Dat touwtje van de camera wil ik wel hebben... 
I want that rope of the camera!

Aaitjes! Altijd goed! 
Petting me, good idea! 

Ik vind dit verendingetje erg leuk!
 I love this featherthingy! 

Ik vang hem elke keer, ik ben zoooo goed! 
I catch it every time! I'm sooo good! 

En ik kan ook heel hoog springen! 
And i can jump very high! 

Kijk eens wat ik hier heb gevonden, de rups!
Look what i found! The caterpillar! 

Ik ben gek op de rups!
I love the caterpillar! 

Ik apporteer de rups heel erg goed! 
I can fetch the caterpillar very well! 

Goed hè? Van mij! 
I'm a good boy, yes? 

Oeh, mag ik echt naar buiten??
Oh, can i really go outside??

Hmm... ik vind het toch een beetje eng... 
Hmm... i think it's a bit scary... 

Gauw weer naar binnen, spelletje doen! 
I will go back inside, play games! 


Ik ben hier heel goed in! 
I'm very good at this! 

Tegenover Bamboo logeert Rover. Hij hoefde niet te wennen, hij wist gelijk waar hij was en begon vol vertrouwen aan zijn vakantie! Lekker eten, lekker slapen. Naar buiten wilde hij (nog) niet. Dat is natuurlijk niet verplicht, dus hij mocht lekker binnen blijven liggen. Hij heeft nog niet door dat er ratjes in de kaaskast zitten, hij heeft ze nog niet bekeken. Hij is gek op al het eten wat ik kom brengen, maakt niet uit welke smaak. Gelukkig heeft hij bijna geen last van overgeven na het eten. Hij eet hier rustig en kauwt goed op z'n brokjes.
Kort geleden is hij verhuisd naar de Gele Kamer. Daar heeft hij lekker wat meer de ruimte voor de rest van zijn vakantie. Hij was het er eerst niet zo mee eens en bleef staren naar zijn oude kamer. Maar inmiddels heeft hij zijn draai gevonden. De bult op zijn rug wordt met de dag kleiner, dus het gaat erg goed met hem. :-)

JOEHOE! Kom je eten brengen?

Zo te ruiken wel! 

Ik zit heel graag hier! 

Lekker stoel! 

*wink* :-)

Gaan we lekker naar buiten vandaag?

Nee, ik zit prima hier... 

Hee! Een andere kamer, even alles goed onderzoeken! 

Even hier kijken... 

En daar! Hier is een ander uitzicht! 

Even wennen, maar komt wel goed in de ze kamer, hoor! 

Als laatste in de rij, meneer Joep. Joep heeft ook een kamer verandering gekregen. Hij heeft nu de hele Paarse Kamer i.p.v. de helft. Dat vindt hij heel erg grappig, vooral de ratjes kan hij nu beter zien, heeft hij het idee. Joep was in het begin zo chagrijnig dat ik hem niet eens herkende. Maar doen eenmaal het luikje naar buiten open stond, herkende ik de vrolijke Joep weer. Hij heeft een speelballetje gekregen die helemaal stuk gespeeld is, dus volgens mij vermaakt Joep zich prima hier! Hij eet als een tijger, binnen no time is zijn bakje leeg en zit hij eigenlijk al weer te wachten op de volgende volle voerbak. Als ik snoepjes verstop in zijn kamer, is Joep op zijn best. Hij vliegt zijn neus achterna om alles te vinden.

Wanneer mag ik naar buiten???

Gaan we nu naar buiten? YES!

Hoppeta! Lekker naar buiten! 

Ben je nu ook al buiten met de camera?

Lekker zeg, even lekker naar buiten! 

Ik kan heel goed klimmen, zal ik het even laten zien?

 Goed hè? Ik zit graag lekker hoog! 

Naar beneden is wat moeilijker, hoor... Joep, kijk je uit? 

Kijk nu, ik heb een nieuw stukje kamer erbij! 

Even onderzoeken, wat zit hier in? 

Wel lekker! Nieuw stuk kamer te ontdekken! 

Hee! Hier kan ik ook de ratjes zien! Vet cool! 

Zo dat was het weer voor nu. Ik hoop dat iedereen het leuk vond om zijn of haar katten te zien. We vermaken ons prima met een snoepje verstoppen hier, puzzeltje daar. :-) En het zonnetje begint te schijnen hier, dus ik ga gauw de luikjes naar buiten open zetten!

Groetjes en een aai van Geertje!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten