woensdag 17 mei 2017

Mini blogje gemaakt samen met twee katjes!

Hallo!!!

Even een miniblogje tussendoor. Hoewel het eigenlijk altijd wel druk is in het pension, hebben we soms ook dagen met één of twee katjes te logeren. Maar het is zeker niet minder gezellig hoor! We vieren hier met z'n drieën uitgebreid de twee dagen heerlijke zomer!! Op naar de 29 graden!! ... Of toch niet... :-s

Laten we gauw kijken hoe het met de twee katjes gaat! In de eerste kamer, de Gele Kamer, logeert Rover. Hij is bijna aan het einde van zijn vakantie, maar dat heb ik hem nog niet verteld hoor. Lekker relaxen, snoepjes eten en in de zon liggen is wat we doen deze dagen! :-) Rover heeft helemaal zijn draai gevonden in de Gele Kamer terwijl hij de eerste dag nog een beetje met heimwee terug keek naar de Paarse Kamer waar hij eerst logeerde.
Het eten met Rover is een heus spelletje gevonden tussen ons twee. Hij eet inmiddels uit vier voerbakken die ik elke dag op een andere plek neer zet. Vanochtend beetje onhandig van ons beiden, Rover had het voerbakje gevonden en het leek hem handiger om het kleedje eronder naar hem toe te trekken. Maar zo slingerde de voerbak met inhoud door de hele kamer. Rover begon helemaal enthousiast de vloer te 'stofzuigen' en te 'dweilen'... :-p Erg lief van Rover, maar ik heb het toch zelf maar even opgeruimd... :-p Hihihihi! Rover wil in de hitte van gister en vandaag niet zo graag naar buiten, dus hij blijft lekker in de schaduw hangen. Nou, ik geef hem geen ongelijk hoor!

Heb je eten mee??

Waar ga je het verstoppen??

Deze was makkelijk gevonden, nu lekker eten! 

Hmmm, ruikt best wel broeierig buiten...

Nee, blijf lekker binnen

Ik kan hier ook alles zien buiten! 

Ook nog met aaitjes erbij, voor mij prima!!! 

Oeh! Snoepie!!! Lekkah! 

Wat heb je daar nu neer gezet? 

Een voerpuzzel! Die is zo opgelost hoor! 

Tegenover Rover logeert Nakita. Hoewel ik na een paar dagen wennen, een andere kamer voor haar in gedachten had, geeft ze duidelijk aan dat ze niet wil verhuizen. Dit is HAAR kamer, waarom zou ik verhuizen?? Ze heeft een gezellig hoekje gemaakt achter de stoel op het kleedje dat ik voor haar had neer gelegd. Daar zit ze graag. Maar ook in het mandje van thuis, ze is blij dat die mee mocht op vakantie. Hoewel je Nakita niet ziet als je haar kamer langs loopt, ze staat zo voor je neus als je de kamer binnen stapt. Ze heeft dan gelijk veel verhalen te vertellen en komt aaitjes en knuffels halen. Ik luister graag naar haar en praat gezellig terug. Nakita eet goed en gebruikt netjes de bak. Ze doet het geweldig voor de eerste keer hier logeren!!
Omdat het zulk lekker weer is mag ze ook lekker naar buiten. Ze heeft geen probleem met het luikje, dat ging prima! ;-) Ze vind het wel erg spannend hoor, zo buiten, dus ze zit eigenlijk liever binnen, voor het luikje naar buiten te kijken... hihihihi. Dat mag ook, het is haar vakantie. Ze mag lekker doen waar ze zin in heeft. :-p Nakita wilde ook al op schoot toen ik even op haar stoel ging zitten om foto's te maken voor thuis. Kortom, volgens mij is Nakita haar vakantie geslaagd! :-)

Verse brokjes liggen weer klaar, lekker ontbijtje! 

Ik vermaak me hier prima! 

Fijn dat mijn mandje mee is! 

Aaitjes? Daar ben ik altijd voor in hoor!! 

Oh, gaan we echt naar buiten? 

Hoe tof is dit!! 

Ga je niet mee naar buiten? Ik pas niet door het luikje, Nakita.... :-p 

Dan maar even lekker op schoot! 

Op schoot met knuffeltjes, geweldige vakantie! 

Op schoot, maar zal ik toch weer naar buiten gaan?? 
Ruikt wel lekker buiten... 


Nou, dit was het mini-blogje voor nu. Kort maar krachtig! Ik ga even kijken of Rover en Nakita het niet te warm krijgen vandaag. De rolgordijnen zijn al dicht en de ijsflessen liggen klaar. :-) Komt wel goed dus vandaag! :-)

En ik kon het toch niet laten. Nog een leuk berichtje zonder katjes in de hoofdrol. Hoort u iets piepen? Dat kan kloppen! Onze kuikens zijn dit weekend geboren! Ze doen het echt super goed! We misten onze oude Mona Lisa (Orpington kip, kleur buff) die door vele katten en katteneigenaren bewonderd werd maar helaas door ouderdom is overleden vorig jaar. Nu is het tijd voor nieuwe Orpingtons! Zijn ze niet schattig?

Pieperdepieppiep

Dit eten is best lekker! 

Groetjes en een aai van Geertje!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten