vrijdag 26 mei 2017

Zonnetje, zonnetje, daar ben je weer!!

Hallo allemaal!

Ik heb genoeg leuke foto's kunnen maken, dus tijd voor een blogje!! :-) We zitten momenteel allemaal binnen, gordijnen dicht, bevroren flessen water beschikbaar in een handdoek... wat een warmte! Maarre... Wat zeg ik? Eén iemand durft wel in de zon te gaan liggen, al is het wel in een tunnel in de Tuinkamer. Meneer Boris!

Laten we gauw beginnen met die gekke Boris van hierboven. In de hitte ligt hij het liefste in de tunnel te bakken in de zon. We zien hem liggen, we checken of alles wel goed gaat (ja hoor, gaat prima) en ik heb hem een enorme bak met water gebracht (ook voor waterplezier). :-p Beertje vindt de waterbak interessanter dan Boris, die speelt graag met water, waardoor ik hier bijna elke ochtend in een plas water sta! :-p
In het begin was het erg wennen voor Beertje. Boris vond het allemaal wel gezellig, maar hij werd zenuwachtig van de boze scheldpartijen van Beertje. Beertje eiste ook dat hij mee deed met boos zijn, dus al kijkend naar Beertje, blies hij dan ook maar even, om daarna wat leukers te gaan doen. :-p Beertje en ik hebben even goed moeten overleggen de eerste dagen. Ze vond mij niets, het pension niets en alles was belachelijk hier. Gelukkig heb ik haar over kunnen halen om eens rond te kijken, mij te leren kennen en te ontspannen. Dat lukte gelukkig! Ze is helemaal bijgedraaid, zeker nu ze naar buiten mag. Boris is vanaf het begin al veel te druk me alles wat hier te beleven is. Hij heeft al drie voerpuzzels opgelost en heeft mee geholpen om een hut te bouwen. Voor aaien is helemaal geen tijd, spelen, snoepjes zoeken, lekker eten, buiten in de zon bakken en nog meer spelen. Dat is wat hij wil. Beertje wil soms wel op schoot, maar niet te lang hoor, want stel je voor dat ze iets mist, ze is nog erg druk in haar hoofd. Ook Beertje vindt de voerpuzzels erg leuk en zij is de eerste die een lekker hapje uit de twee bekertjes van de houten voerpuzzel 'Mika' van Handerij weet te krijgen. Kortom, hun vakantie begon wat hobbelig, maar is nu helemaal op stoom gekomen! :-D

Wauw, best spannend hier... 

Watte? Spannend? Hoezo? Het is hier super! 

Hmm... ja als je het zo zegt... 

Zeg, ik kan hier wel voor het raam blijven zitten... mogen we ook naar buiten?? 

Oeh! Dit is wat ik nodig had! 

Wat een lekker weer! 

Kijk, er zijn hier plankjes waar je op kunt zitten! 

Zo, nu ga ik me even wassen! 

Wat loopt daar nu? Is dat een kip?? 

Selfie! Geef de camera maar aan mij! 

JOEHOE!! Ik zit op schoot! 

Kijk! We hebben een hut gebouwd! 

Vet cool! 

Hee, een vliegedingetje! 

DIE GAAN WE VANGEN!! 

Kijk nou, de hut zit vol! 

Geinig deze voerpuzzel! 

Hier draai ik mijn poot niet voor om, hoor! 

Deze is moeilijker, maar wel leuker! 

We halen samen zo leeg! 

Beiden geslaagd voor ons puzzeldiploma! 

En aan het einde van de dag, ik ben super druk geweest, 
even tijd voor ontspanning met mijn lievelingsstaart. 

Naast Boris en Beertje logeert Robbie. Hij moest even bijkomen van alle nieuwe dingen hoor! Maar het gaat prima. Hoewel hij zich het liefste een beetje verstopt, komt hij gauw tevoorschijn als ik bij hem kom zitten met eten, snoepje, aaitjes of een spelletje. Hij is wat verlegen, maar super vriendelijk. Robbie heeft de kattenbak gevonden gelukkig, dus hij weet waar hij terecht kan. Ook het eten dat ik hem breng, eet hij met lekker veel smakkie-smak op. Hij is wat onder de indruk van alles hier, vooral de buurkatjes zijn erg interessant. Maar hij hoort ook de kuikentjes die aan de andere kant van zijn muur zitten, hij zou daar eigenlijk wel stiekem willen kijken. Robbie is nog niet buiten geweest, hij heeft het luikje naar buiten nog niet gevonden, maar dat komt vanzelf goed. Maar goed, misschien heeft hij het wel gevonden, maar wil hij gewoon niet naar buiten in deze hitte(!) Ik blijf ook liever binnen als ik een bontjas heb die niet uit kan.... :-p ...hihihihihi! Robbie wilde nog niet echt spelen, maar snoepjes... daar is hij altijd voor in volgens mij. Binnenkort halen we de voerpuzzel erbij! :-) Even kijken of hij dat leuk vindt!

Kiekeboe! 

In deze kamer is lekker veel zon! 

Aaitje? JA graag! 

Snoepjes? Ik zeg geen nee hoor! 

Vet cool! Deze stoel is helemaal voor mij alleen! 

Kriebel kriebel! 

De krabpalen hier zijn ook geinig! 

Nu eerst mijn diner opeten! Jummiej! 

Tegenover Robbie logeert Floortje. Het is de tweede keer dat ze hier logeert. Daar waar het vorige keer met wat horten en stoten ging, is daar dit keer niets van te merken. Ik was goed voorbereid op de komst van Floortje en dat heeft goed gewerkt! Ze kwam naar me toe met een 'mieuw' en vroeg om een aaitje! Zo bijzonder! Het gaat dus super goed! Ze eet goed, ze wil zelfs spelen, komt kijken bij de buurkatten en vandaag mocht ze voor het eerst naar buiten. Eerst een neus naar buiten, toen weer naar binnen, toen een neus en snorharen naar buiten, toen weer naar binnen, toen een neus, snorharen en oogjes naar buiten, nee, toch weer naar binnen... Hihihihi, steeds meer ging naar buiten. Ze vind het ook fijn om voor het luikje naar buiten te kijken, de lekkere koele schaduwwind opsnuiven.
Ik ben super trots dat Floortje heeft besloten dat het hier allemaal wel mee valt en dat het ook leuk kan zijn op kattenvakantie. Ik heb een poging gedaan om een voerpuzzel te doen, maar Floortje wilde eigenlijk liever geaaid worden... Dat mag. :-) Spelen met de hengel met veertjes was ze wel voor in!

Ik vind dat het tijd is voor aaitjes! 

Ik heb besloten, dus het is zo! :-) 

Kriebeltjes en aaitjes, nog meer, de hele dag! 

Wat is dit? Hoe krijg ik de snoepjes eruit? 

Misschien vanaf de andere kant? 

Als ik het lief vraag, of met een gekke bek, krijg ik dan gewoon een snoepje uit t vuistje? 

Gekke bek kan ik wel trekken hoor! Jummie, snoepie! 

Kijk! Een vliegendingetje!  Die wil ik wel vangen! 

Ik vind deze kamer erg fijn! 

Zo, dat was het weer voor deze keer. Volgend blogje veel meer katjes op vakantie! Spannend! Wat voor spelletjes gaan we dan doen? Dat zien we vanzelf, even afwachten waar iedereen zin in heeft... of gewoon lekker de hele vakantie in de zon liggen, klinkt ook lekker! :-)

Groetjes en een aai van Geertje!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten